Amen

30 juni 2020 - Amen, Nederland

Gisteravond kwamen Maarten en Viola als verrassing langs op het Pannenkoeken station; dat was een ontzettend leuke surpise. Toen we ons vanmorgen vertrek klaar maakten, ging Ronald het afval wegbrengen. Hij heeft zich rot gezocht naar een afvalbak, maar uiteindelijk aan de andere kant van het complex een restafval bak gevonden. Omdat er geen aparte glasbak was, heeft Ronald twee lege flessen bij het restafval gegooid. Op dat moment kwam de 12euro-meneer naar buiten en vroeg wat Ronald in de restafvalbak had gegooid. Jahaaa hij had vanachter zijn raam gezien dat Ronald er 2 flessen bij had gedaan. Die meneer sommeerde sjagerijnig dat we zelf die flessen maar mee moesten nemen en elders een glasbak moesten zoeken. De reviews voor deze plek waren al niet al te best en wij voegen er ook een aan toe. Daarna naar Midwoud gereden om (schoon)-zus Marja te bezoeken. Koffie, lunch, een spelletje en lekker gekletst tussendoor. Én onze was in de wasmachine kunnen doen. In de namiddag vertrokken naar de minicamping 'Het Amerveld' in het dorpje Amen in Drenthe. Bij aankomst troffen we een boerderij aan die half in elkaar ligt met allemaal bouwmateriaal en steigers er om heen. De jonge eigenaar kwam breed lachend ons tegemoet om ons welkom te heten. Hij had natuurlijk een plek voor ons en hij wees ons de weg. En passant vertelde hij dat een paar weken geleden de bliksem in de boerderij brand had veroorzaakt en dat 40 brandweermannen midden in de nacht de brand moesten blussen. De camperplekken waren daardoor niet meer te bereiken, maar we konden op de camping staan. Aan het begin van het prachtige groene bosrijke veld stonden twee grote stacaravans waar een groep Poolse landarbeiders in wonen, aldus de nog steeds grijnzende enthousiaste eigenaar. Ook wees hij op blauwe paaltjes die hij bij de bomen mét de processierups had geplaatst. Deze plaatsen raadde hij ons niet aan. 'Kijk maar rond' riep hij, 'kies maar een plaats'. Dat was heel makkelijk want behalve de twee Poolse stacaravans die trouwens overvol zaten zo te zien, was precies één tent te zien. Het begon stevig te regenen en dat is niet meer opgehouden. Bovendien voelt het echt fris aan en we hebben de kachel lekker aangezet. Met mijn regenjas aan, heb ik het toilet/douchegebouw opgezocht tussen de steigers door. Het was brandschoon en ik heb genoten van een heerlijke warme douche. Morgen gaan we naar Assen om neef Gerrit en zijn echtgenote Bep op te zoeken. We denken vrijdagavond weer thuis in Heemstede te zijn en dan zit deze trip erop. Als het zonnetje zich weer wat meer laat zien en als het wat warmer wordt, trekken we er weer op uit. We hebben vandaag geen foto's kunnen maken. Voor nu blijven we twee nachtjes in Amen. Amen!

Bedankt voor het volgen en de leuke reacties. Tot de volgende reis.

Liefs, Ineke

1. Thea:
    30 juni 2020
    Pas op die ...rupsen. Haartjes vliegen overal naartoe 😖
    Veilige thuisreis!
  2. Viola Moerman:
    30 juni 2020
    Echt Corona proef zitten die Polen er dus niet bij....?!

Groetjes aan Bep en Gerrit en daarna op naar jullie eigen huis, ook weer even lekker.

Hopelijk komt de zon weer snel tevoorschijn ☀️
  3. Hanneke:
    1 juli 2020
    Was weer leuk om te lezen en jullie te volgen ! mooi einde 'Amen' !
    Tot gauw in Heemstede XX
  4. Annie:
    1 juli 2020
    Haren van rupsen verwijderen met plakband. Bedankt voor je verhalen. Wij vertrekken zaterdag en staan twee weken op een camping in Helden.
  5. Jeanne de Ruig:
    2 juli 2020
    Leuk om op deze manier weer meegeleefd te hebben met jullie avonturen,net of ik zelf ook een beetje op vakantie ben geweest.Op naar Home sweet home en hopelijk binnenkort weer een keer tot ziens.