Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen

6 april 2019 - Palamós, Spanje

Bij Ronald en Ineke is altijd wat te doen!

Het is zaterdag en na een behoorlijk regenachtige nacht volgde een zonnige dag. De kachel hoeft niet meer aan. Ronald heeft last van zijn knie en kan daardoor niet veel lopen. Daarom hebben we besloten om met onze vouwfietsjes naar het oude dorp te fietsen. Hij heeft geen last met fietsen of autorijden. Vanaf onze camping heuvel af, langs het strand over de boulevard door de gezellige straatjes naar de cathedraal. De fietsjes op slot gezet met twee Action cijfersloten. Na bezichtiging van de cathedraal, terug bij de fietsjes en je voelt het al aankomen; geen beweging meer te krijgen in onze beide sloten. Na steeds maar weer proberen, kreeg ik mijn slot open, maar die van Ronald gaf geen millimeter mee. Het erge was, dat zijn slot door mijn fiets aan de brug was gebonden. Uiteindelijk ben ik het hele stuk terug gelopen en wat gereedschap bij elkaar gezocht en een ijzerzaagje bij de buren geleend. Weer terug gelopen; ik dacht een stuk af te kunnen steken waardoor ik hopeloos verstrikt raakte in de kleine straatjes. Afijn dat slot was redelijk snel doorgezaagd. De moraal van het verhaal is ‘koop geen cijferslot bij de Action’!

Het is in het dorp en langs het strand goed te merken dat het weekend is. Er waren meer terrasjes en restaurants open en tijdens de siësta is het overal gezellig druk. Wel valt ons op dat de Catalanen niet veel te lachen hebben. Het gezicht van de mensen op straat, het personeel in de winkel en van de obers bij de terrasjes ziet er ‘gesloten’ uit. Ook bij binnenkomst weinig toeschietelijkheid. Toen ik vanmiddag de weg vroeg, werd met veel moeite een slinger met de hand gegeven wat geen enkele richting aangaf. We zijn benieuwd of dat in andere delen van Spanje anders is of aanvoelt.

Morgen vertrekken we richting Barcelona.

1. Theo en Käthi:
    6 april 2019
    jullie leven zit toch altijd vol verrassingen, of het is iets raars, spannends, super vervelend of ontroerend of lekker gek !!!
    hopelijk kunnen jullie nu gaan genieten in Barcelona, van de stad èn van mooi weer !
    groetjes van ons 2
  2. Fleur:
    7 april 2019
    Hahaha, gelukkig goed gekomen met de fietsjes. En je hebt er weer wat van geleerd! Wat heerlijk dat het mooier weer is geworden. Ben benieuwd naar de rest van Spanje. Het ziet er wel mooi uit allemaal.
    Hopelijk wordt de knie van papa minder pijnlijk. Xxxx
  3. Hanneke:
    7 april 2019
    Ja , altijd wat te beleven met jullie ! daarom leuk om te lezen en nooit saai !
    Veel plezier in Barcelona en sterkte met de knie Ronald !
    Liefs X