Hij kan het klussen niet laten .....

15 februari 2022 - Kalamáta, Griekenland

dinsdag 15 februari  '22

Kalamáta

Het dreigde gisteravond toch weer even uit de hand te lopen. Een groep jongeren stond in een hoek van het parkeerveld met kei- en keiharde muziek. Ze lieten de motor van hun auto's brullen, maar gelukkig bleven ze alleen maar in die hoek. Toch gingen we een stuk naar voren om meer voor een bewoond huis te staan. We lezen de reviews van andere reizigers en iedereen heeft hier last van, tot zelfs moedwillig beschadigingen aanbrengen aan de camper aan toe. Wij zijn dus op ons hoede, zeker als we alleen staan. Het feit dat het helemaal niet warm is 's avonds heeft ze kennelijk doen besluiten om na een kwartier af te druipen. Om 6 uur vanmorgen werd ik door Ronald gewekt met de vraag of ik even uit het raampje wil kijken (ik lig aan de raamkant) of het soms marktdag is vandaag. We staan namelijk op het marktplein waar volgens google op zaterdag de markt is. We hoorden een vrachtwagen vlakbij stoppen en weer optrekken; dat was de vuilnisophaaldienst! Potverdikkie, nu was ik klaarwakker en kwam niet meer in slaap. We hadden het geweldige idee opgevat om naar de Ikea te gaan vanmorgen en voorafgaand vers brood te kopen om op de parkeerplaats bij Ikea te ontbijten. Google zei op een gegeven moment dat we op de eindbestemming waren gekomen, rechts van ons zagen we een ieniemienie Ikea. Alleen door een klein bord boven de ingang wisten we dat we echt bij een Ikea waren.

20220215_100528

Wij wilden een lattenbodem kopen om zelf onze lattenbodems te vermaken. De camper is als bus heerlijk, maar de inbouw vinden wij niet echt hoogwaardig. De latten van de huidige lattenbodems zaten ver uit elkaar gemonteerd en bogen door, zodat wij ieder 's morgens uit een kuil in ons matras moesten komen. Meteen nadat we de voordeur door waren, zat de verkoopster achter een infodesk en vroeg of ze ons kon helpen. Ik gaf haar mijn briefje waarop ik het artikelnummer had geschreven. Tot onze stomme verbazing had ze die ook nog  in voorraad. Er was ook een tweede verdieping, maar die was nog kleiner. Ronald merkte op dat er geen route op de vloer uitgestippeld hoeft te worden.

20220215_101806-01

We konden de lattenbodem buiten om bij de afhaal ruimte ophalen. In totaal werkten er 5 mensen inclusief degene die onze QR-code checkte en diegene bij de afhaal. We waren de enige klanten en  werden met alle egards behandeld. We zijn naar een ander parkeerveld aan de zee gereden en daar konden we in alle rust gaan klussen. Er stond een Griekse bestelauto met een open bak achter ons, waarvan de eigenaar na een uurtje verscheen en in zijn auto ging liggen slapen. Weer een uur later kwam een mevrouw zijn lunch brengen, waarvan hij weer even bij moest komen door verder te slapen. Toen hij uitgeslapen was en ons werk nieuwsgierig bekeek, vroegen wij aan hem of hij uit Kalaméta kwam en welk werk hij doet. Hij sprak echt helemaal geen woordje over de grens, maar hij lachte vriendelijk en stak af en toe zijn duim omhoog uit waardering. Ronald heeft uit die ene Ikea lattenbodem onze twee camper lattenbodems helemaal vernieuwd met nieuwe houdertjes en de nieuwe latten. Het was even een klus  zonder goed gereedschap bij de hand, maar we denken dat we hiermee het probleem hebben opgelost.

20220215_11341620220215_11340820220215_140038

Het was bewolkt maar wel heerlijk warm zodat we buiten konden zagen etc. Na dit geklus langs de lange boulevard geslenterd langs ontelbare terrassen en restaurants waar niemand of bijna niemand zit.

20220215_163355~220220215_161132~220220215_16110820220215_160911 Er wandelen veel Grieken langs de boulevard als sport; achter elkaar in straf tempo heen en terug.  De bebouwing aan de boulevard bestaat uit hogere gebouwen met een restaurant of bar op de begane grond.20220215_16220620220215_162217 Af en toe zit er een huis tussen. Een paar van die huizen waren supermodern en chique en sommige waren de nog oude Griekse kleine wat vervallen huisjes. 20220215_16070620220215_16062420220215_160416Vlak voor de haven zagen we een bizar grote camper met vrachtauto wielen het strand  opdraaien. Dat willen we ook, dus omgekeerd, de camper opgehaald, naar onze achter buurman gezwaaid, onderweg water uit een strandkraan getankt en op het strand gaan staan. Práchtig. 20220215_175204~220220215_17131920220215_17122920220215_163355~2We verwachten elk moment dat we weggestuurd gaan worden. Niet veel  later verscheen een nog grotere camper die in zijn geheel een vrachtauto-formaat heeft, om achter de eerste grote camper te parkeren. Het bleken bekenden van elkaar te zijn. Wij voelen ons gerust met twee van die kanjers naast ons. We staan aan de grote ronde baai, achter ons de stad en rechts de haven. Morgen gaan we de stad verkennen.

1. Ageeth:
    15 februari 2022
    Haha, dit is komisch Ronald aan het strand klussen aan het bed .en nu hopen dat je vannacht heerlijk kan slapen .
  2. Annie Beemster:
    15 februari 2022
    Wat fijn een man als klusser te hebben!!!!!
  3. Paula:
    15 februari 2022
    Helemaal leuk daar! Wij hebben daar, een paar jaar geleden, koffie gedronken op een terras met vrienden. Zij hebben een huis in Koroni.
  4. Fleur:
    16 februari 2022
    Fijn dat jullie nu op een leukere plek staan voor de nacht! Super mooi. En wat knap weer van papa dat hij dat klusje geklaard heeft! Xxxxx
  5. Viola Moerman:
    16 februari 2022
    Die Ikea….. fantastisch! En dat dan jullie lattenbodem ook nog op voorraad was!

Klusje geklaard en mooie plek om hopelijk goed te slapen 😴
  6. Dini&Wim:
    16 februari 2022
    Wat heerlijk op het strand met het zonnetje op je rug, zo ver is het bij ons nog niet.Wij hebben regen en veel wind. Slaap lekker op jullie .nieuwe latten bodem,Prettige reis.
  7. Peta Scholten:
    22 februari 2022
    Wat weer een leuk verhaal. Geniet van jullie nieuwe bedje.