De laatste !!!

14 mei 2019 - Gavere, België

Vanmorgen wakker ‘geschud’ door de maaimachine vlak voor ons. Aan de ene kant goed, want we wilden een langer stuk rijden, maar aan de andere kant was het voor mij wat lastig. Ik maak soms korte nachten (slaap slecht) en dan lig ik ‘s morgens eindelijk vast te slapen. Een lekker ontbijtje doet wonderen, dus toch op tijd op stap. We hadden weer de D- en de N-routes uitgezocht. Tot Lille was het heel relaxed en rustig. Het is zonovergoten en de natuur is prachtig. Er zijn aanzienlijk meer Nederlanders op vakantie gegaan en de meeste met de camper. Toen wij zo’n 8 jaar geleden voor het eerst gingen ‘camperen’, vonden we het heel leuk dat er naar elkaar gezwaaid werd. Net zoals motorrijders dat doen. In de loop van de tijd is dat zwaaien er niet meer bij, want dan blijf je aan de gang. Toch zwaaien vooral de oudere camperaars nog wel, en wij zwaaien dan terug. Wij maken er somstijd wat grappen over: Ronald gaat een hele periode naar elke camper uitgebreid zwaaien of hij zegt een poosje ‘ik zwaai niet, ik zwaai niet’. Dan zal je net zien, dan zwaaien ze juist wel en dan neem ik als bijrijder de taak op me om terug te wapperen. Ach; het is gewoon leuk! In het begin van de reis vergaten we altijd wel iets: de koelkast stond nog open of een raam. Of de lades denderden open als we de bocht namen, etc. Ook het alarm heeft menig keer luid geloeid midden in de nacht. We hebben nu briefjes gemaakt die we elke keer met elkaar checken. Vanaf toen is alles perfect gegaan. Van Lille tot Gent was het ongelooflijk druk met vooral veel vrachtwagens. Toen we op de door ons uitgezochte camperplek in Gavere (België) aankwamen, overwogen we even om meteen door te gaan naar huis. Maar we hebben morgenmiddag een afspraak met een kozijnen handelaar in Putten. Wij willen graag openslaande deuren in de voorgevel en daar gaan we ons nu op richten. Gavere is het meest troosteloze dorp tot nu toe. Het enige wat leuk is, is dat we aan de Schelde staan en we zien grote schepen voorbij varen. Dat is wel tof; ook om dat getjoeketjoek te horen. Helaas is het toiletgebouw wat er heel mooi uitziet, gesloten. We staan met één andere camper, naast een woonhuis en voor ons gras grenzend aan het fiets annex voetpad langs de Schelde. Daar wordt flink gebruik van gemaakt. Het enige wat opvalt in dit dorp is dat er wat hangjeugd zich met luide radio op de Marktstraat vermaakt. Het zijn vier jongens, maar het lawaai liegt er niet om. De bewoners keken her en der verstoord naar buiten. Het doet mij wat ‘ouderwets’ aan en vind het wel leuk.

Morgen komen we thuis en dan zijn we op één dag na 7 weken op reis geweest. We hebben ontzettend geboft met het weer en we vinden dit vroege voorjaar vooral zo mooi vanwege de natuur. We hebben héél veel mooie plekken, dorpen en steden gezien en beleefd. De camper heeft het prima (op de koelkast na) gedaan en wij ook! Jullie erg bedankt voor de leuke reacties en tot de volgende reis! Liefs van ons, Ronald en Ineke

1. Marja:
    14 mei 2019
    Welkom thuis en tot gauw .wij hebben genoten van de leuke verslagen en foto s bedankt daarvoor lieve groetjes van ons .rob en Marja
  2. Fleur:
    14 mei 2019
    Tot snel lieve papa en mama! Xxxxxxxx
  3. Ageeth:
    14 mei 2019
    Ik heb het ook erg leuk gevonden om je reis te volgen ,en je leuke verhalen te lezen. Wel thuis en liefs van ons
  4. Dini&Wim:
    14 mei 2019
    Welkom thuis en bedankt voor de leuke verhalen en foto's, liefs van Dini&Wiebe
  5. Trui Ten Kampe:
    Gezond thuiskomen is top! Wij gaan zaterdag 😀!👌🖒
  6. Theo en Käthi:
    14 mei 2019
    jammer dat de "reis" voorbij is, we hebben fijn met jullie kunnen mee genieten, dankzij de mooie ,leuke en vrolijke verhalen !!! Dank je wel en welkom thuis !
  7. Hanneke:
    15 mei 2019
    Welkom thuis ! Dank voor de mooie en geestig opgeschreven verhalen en de foto's ,
    ik ga ze missen !
    Tot gauw , XX
  8. Loes en paul van os:
    15 mei 2019
    En vanavond weer heerlijk in je eigen vertrouwde bedje!!!! Welkom thuis! Paul en Loes van Os
  9. Anneke Klinkenberg:
    15 mei 2019
    Lekker weer thuis na zo’n fantastische reis.....tot gauw.
    Lieve groetjes,
    Wim&Ann en 🐾🐾 van Baloe
  10. Henny:
    16 mei 2019
    Lekker weer thuis na jullie geweldige vakantie.
    We hebben genoten van jullie leuke verhalen en anekdotes.
    X en tot snel
  11. Rieke en Jan:
    16 mei 2019
    Dank jullie wel dat wij mee mochten reizen met jullie ervaringen en enthousiasme en verslagen ,foto,s .wij hebben er van genoten ,nu weer lekker thuis .bedankt en tot gauw .Jan en Rieke.
  12. Jeanne de Ruig:
    16 mei 2019
    Na al die lange en leuke verhalen heb ik het gevoel dat jullie een wereldreis achter de rug hebben van veel langer dan 7wk.Nu maar weer op reis in je eigen wereldje in Heemstede.Het allerbeste en liefs.
  13. Connie:
    17 mei 2019
    Was erg leuk om zo mee te reizen.
    Prachtige foto's en nu lekker weer thuis. Genieten van de kinderen en kleinkinderen.