Lummelen

10 februari 2022 - Githio, Griekenland

donderdag 10 februari ´22

Githio

Afgelopen nacht schrokken we tegelijk wakker van een heel gek geluid alsof er iets over de grond schraapte vlak bij de camper. Wat bleek, er was een grote ferry aangemeerd in de haven.

20220210_081918~2

Het naar beneden laten van de klep waar de  auto´s over kunnen rijden tezamen met het geluid van de motor had ons gewekt. Er stond geen zuchtje wind en het geluid werd over het vlakke zeewater ver gedragen. Het grote schip met de lichten aan om kwart over drie in de nacht had iets spannends. Niet veel later draaide een camper bij ons op het parkeerveldje. We hadden buren.

´s Ochtends kwamen onze Nederlandse buren even langs en stelden zich voor; Lotte & Gijs (op reis) en hun hond Lotte. Ik schatte ze eind twintig en ze waren samen in hun zelf omgebouwde camper 7 maanden geleden vertrokken uit Nederland. Ze zijn begonnen in de Scandinavische landen en zijn ongeveer via dezelfde route als wij die gereden hebben, naar Griekenland gereisd. Ze kwamen afgelopen nacht als enige camper met de ferry van Kreta waar ze langere tijd doorgebracht hadden. Aldoende zijn ze erachter gekomen dat je kennelijk maximaal drie maanden in Griekenland mag verblijven. Ze hebben nu nog twee weken de tijd om vanaf Igoumenitsa te vertrekken naar Bari in Italië. Ik kon niet nalaten om te vragen hoe ze in hun onderhoud kunnen voorzien. Hij heeft een website opgericht om alle elektra informatie voor camperbouwers aan te bieden. Zij is architect en kan vanuit de camper blijven werken voor haar werkgever. Het verplichte thuiswerken gedurende de afgelopen jaren had dus positief uitgewerkt voor haar. We hebben wat camper-leven handigheden uitgewisseld en een leuk gesprek met elkaar gehad. Zij vertrokken en wij zijn de dag door gelummeld. In het prachtige zonnetje sporten op de lege P, haren geknipt, boodschapjes gedaan en iets lekkers voor bij de koffie gekocht. Wat is het Griekse gebak toch lekker! Mijn stoeltje aan zee gezet om te mijmeren.

20220210_141646Het werd vanzelf tijd voor een spelletje en eten koken. De definitie van lummelen op Encyclo is 'tijd verdoen zonder iets degelijks uit te voeren'. En zo was het.

1. Viola Moerman:
    10 februari 2022
    Heeeeeerlijk!! 🏖👌🏻
  2. Ageeth:
    10 februari 2022
    Inderdaad lekker relaxen !
  3. Fleur:
    11 februari 2022
    Lummelen is heerlijk! Xxxxx
  4. Peta Scholten:
    15 februari 2022
    Heerlijk zo'n dagje lummelen.