Van hetzelfde laken een pak

12 februari 2022 - Kotronas, Griekenland

Zaterdag 12 februari '22

Kotronas

Niet hélemaal natuurlijk; de strekking  is hetzelfde als gisteren. Omdat we gisteren de hele dag buiten geweest waren, hebben we heel vast geslapen. Ronald heeft brood gehaald bij het piepkleine supermarktje.

20220212_092441-01

Het is zaterdag en er is wat meer reuring op de steiger, op het strand, op het kerkhof en bij de taveerne. Een bootje wordt te water gelaten, met die erbij bestaat 'de vloot' uit drie vissersbootjes. Ze zijn alle drie uitgevaren. Er kwamen wat gezinnetjes op het strand en mensen die onderweg waren en even een stop maakten. Diverse auto's stopten bij het kerkhof; de bezoekers sloegen een kruisje vóór ze het kerkhof betraden. Vanaf vanmorgen vroeg kwamen de mannen al een bezoekje brengen aan de taveerne dat volgens mij de functie heeft van een buurthuis. Er waren wat witte wolkjes aan de lucht die in de  loop van de dag verdwenen, het was wel heerlijk warm. We hadden beiden zin om te sporten. Ronald aan de elastiek-oefeningen en ik hing mijn telefoon buiten in een houder aan het raam en volgde een club-yoga lesje op youtube. Dan een warme douche om de haren weer eens te wassen. We kunnen makkelijk water halen bij de haven, dus ik heb de waszak weer gevuld en in de zon gelegd om op te warmen. Tijd voor de lunch en een wandeling.

20220212_14405320220212_14434720220212_14551620220212_150649~220220212_150842~2-01

We liepen wat hoger de weg op en konden met de verrekijker op de toppen van de bergen en hoog op de  bergwanden nog veel torenhuizen zien (bewoond of onbewoond).

20220212_151104~2-01

Bij terugkomst nog net warm genoeg om buiten te zitten voor een spelletje en een drankje tot de zon achter de bergen verdween. We vroegen ons af wat het zo speciaal maakt hier in Kotronas. Nu is niets op toerisme afgestemd en we kunnen ons niet voorstellen dat dat in de zomer verandert. Hier leven de mensen die er wonen. Het is denk ik de eenvoud met weinig prikkels; de wereld is voor ons hier heel klein en dat maakt het enorm ontspannend.

20220212_151856~2-0120220212_14405320220212_152005

Toch gaan we morgen door naar de volgende plek.  We hebben op 2 maart een ferry geboekt van Igoumenitsa naar Brindisi. De komende tweeëneenhalve week hebben we nog veel op ons programma staan.

1. Fleur:
    Heel mooi!! Xxxx
  2. Annie Beemster:
    12 februari 2022
    Wat een mooie foto's iedere keer. Jaap.
  3. Anneke Klinkenberg:
    12 februari 2022
    Wat een leuke variatie aan plekken en belevenissen. Goede reis verder. 🤡
    Anneke
  4. Ķäthi van Rietschoten:
    13 februari 2022
    Leuk om zó tussen de Grieken te verblijven in de kleine dorpjes....zonder toeristen!
    En wat hebben jullie al prachtig weer, super !
  5. Will:
    13 februari 2022
    Ik hier in een grote wollen deken gewikkeld van de kou en jullie al heerlijk in het zonnetje