Nog één zonsondergang in Griekenland een dan meteen een waanzinnig mooie!!

1 maart 2022 - Platariá, Griekenland

Maandag 28 februari '22

Plataria

We hebben vast geslapen in ons park onder de olijfbomen in Syvota. Na het ontbijt in10 minuten naar het volgende kustplaatsje Plataria gereden.

20220228_103016~2

Het dorp ligt wonderschoon aan een baai tegenover het eiland Corfu.

20220228_153011-0120220228_15170820220228_15292420220228_114102

We zagen vanmiddag een ferry langs varen. Als het goed is, varen wij daar morgennacht ook, maar zullen er niets van meekrijgen in het donker. We hebben de officiële camperparkplaats in Plataria even bekeken, maar om nou € 15,- te betalen om op een vlak van grint te gaan staan, vonden we iets te gortig. Iets verderop zijn we voor een klein groen parkje aan de kant van de weg op een parkeerstrook gaan staan. Het was een overwegend zonnig koude dag met wat wolken. Af en toe konden we de schuifdeur open laten staan met vol uitzicht op de baai; geweldig mooi.

20220228_11013820220228_111235~2

Twee busjes met luidspeaker reden langs; de één om grof vuil op te halen en de ander had kleine hokjes achterin waar levend pluimvee opgepropt te koop werd aangeboden. Vreselijk om te zien. Het is ook hier verder rustig op straat. Voor zover wij konden zien, was er één koffiehuis open waar uitsluitend de Griekse mannen zaten. De overige terrassen en restaurants waren gesloten. Wel is achter ons de hele dag gewerkt om een terras schoon te spuiten en de meubels werden opgepoetst en op hun plekje gezet. Ik heb toch het idee dat de lente hier op komst is. We hebben twee wandelingen gemaakt; één langs de baai tot het eind en één door het dorp wat niet veel voorstelt. In de namiddag werd weer flink gewandeld over de boulevard. Tot nu toe hebben we dat in elk dorp of stad wel gezien. Meestal met z'n tweeën in forse draf wandelen als een sportieve bezigheid. Heel opvallend; we hebben geen één brommer of scooter gehoord en we vonden de mensen hier ontzettend aardig. Dat scheelt wel bij het een of andere dorp. En daar was'ie weer; een waanzinnig mooie zonsondergang als toetje na onze tijd in Griekenland.

20220228_18231420220228_18204620220228_19000820220228_19000220220228_190020~2

We hebben een onwijs gave tijd gehad en veel ondernomen, gezien en meegemaakt. Het plan is om morgenochtend te tanken, boodschappen te doen en dan in de haven van Igoumenitsa te gaan parkeren. Dan hebben we de tijd om de tickets te halen en ons voor te bereiden op de boottocht. Hopelijk kan deze morgennacht doorgaan. We hebben hier geen ontvangst van internet; het verslag wordt één of twee dagen later verzonden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annie Beemster:
    1 maart 2022
    Wat fijn dat je ons mee heb laten genieten van Griekenland. We wachten met spanning op het vervolg in Italië.
  2. Fleur:
    1 maart 2022
    Wat een relaxte en mooie laatste dag!
  3. Marja:
    1 maart 2022
    Nog een mooie dag in Griekenland en op naar Italië .
  4. Rieke en Jan:
    1 maart 2022
    Geweldig genoten van alle verhalen en foto,s van Griekenland mooie overtocht en veel plezier in Italie
  5. Ans.:
    1 maart 2022
    Wat een mooie reis dor Griekenland hebben jullie gemaakt en nu naar Italie heel wat anders misschien .Veel reisplezier.
  6. Ķäthi van Rietschoten:
    5 maart 2022
    Ik heb met jullie meegenoten , door het mooie verslag en de prachtige foto's
    Super !!!