Het regent en regent en regent en het SNEEUWT !!!!

8 maart 2022 - Ostuni, Italië

Dinsdag 8 maart '22

Ostuni

20220308_115756

Zoals ik al zei; het regende! Er kwam zelfs af en toe een sneeuwbuitje. De dag werd afgesloten met een onweersbui.

20220308_175122-01

We hebben tot nu toe nog niet zo'n slechte dag gehad. De route van Cèglie M. naar Ostuni was over één lange rechte weg met enorme golven in het wegdek. Zelfs de driftige Italianen durfden het niet aan om hier in te halen; het tegemoet komende verkeer zag je pas op het allerlaatste moment boven de 'golf' uitkomen. Het enige wat vandaag mee zit, is de prachtige officiële camperplek. We staan tegen de oude stad aan boven op een heuvel en hoog uitkijkend over het overige landschap.

20220308_145217

Niet dat daarvan veel te zien is, want de nevel beperkt het uitzicht. De bijnaam van Ostuni is 'Città Bianca' vanwege de witte kleur van de stad. We moeten wachten op betere tijden om de schoonheid van dit stadje te zien. De inwoners van Ostuni zijn verplicht om hun huis elk jaar opnieuw wit te kalken. Dit verslag van de dag is kort maar krachtig. We zitten bij de warme kachel te lezen, een spelletje te doen, de ingekochte spullen voor Nederland in bakken op te bergen en uit te kijken op mooie oude gebouwen die om deze parkeerplaats heen staan. En het is wachten op wat mooier weer; als de voorspelling klopt, dan is dat morgen al! Toch nog iets grappigs te melden; vanmiddag kwam een enorme hoeveelheid kleine zwarte vogeltjes boven en beneden in de vallei in de bomen zitten. Af en toe vlogen ze met z'n allen van de ene naar de andere boom en als dat niet meer paste, dan gingen ze in één lange strook op de elektriciteitsleiding zitten.

20220308_14510720220308_144905-0120220308_145007-01

Ik denk dat het zwarte spreeuwen waren, die zitten normaliter op Sicilië, Sardinië en Corsica. Ik weet het dus niet zeker. Toen het harder begon te regenen kozen ze het hazenpad.

1. Fleur:
    8 maart 2022
    Dat is zeker kort maar krachtig! Op naar een mooie nieuwe dag. Xxxxxx
  2. E. J. Beemster:
    8 maart 2022
    Hier hebben we geen sneeuw. Op naar beter weer.
  3. Viola Moerman:
    8 maart 2022
    Hier inderdaad een en al zo’n ☀️

Mooi die spreeuwen zo op een rijtje!

En iig leuk dat jullie sneeuw hebben gezien, dat gebeurd hier helemaal niet meer… 😭
  4. Jeanne de Ruig:
    9 maart 2022
    grappig van die spreeuwen,want elke avond tegen zonsondergang komen hier ook hele wolken over en dan ineens duiken ze in een boom.Fascinerend om te zien.Ik had trouwens niet verwacht dat het om deze tijd zo koud zou zijn in Z-Italie.
  5. Will:
    10 maart 2022
    Ik was bij het Olvg s morgens vroeg en daar heb ik mij verwonderd over hoeveel groene vogels daar in de bomen overnachten dat is ook spectaculair hoop voor morgen beter weer