Barefoot

18 juni 2020 - Den Helder, Nederland

We waren er helemaal klaar voor, maar het viel reuze mee of tegen; hoe je het maar bekijkt. Het is bij af en toe een hele felle korte bui gebleven met aanhoudend zacht regenen. Het werd meteen een komen en gaan deze ochtend. Wij hebben rondom uitzicht op de campers en dat was wel aan ons besteed. De aanwijzingen van de vrouwen (het zijn altijd de vrouwen!) gaven bij hun partner of onbegrip of verkeerde manoeuvres, maar bij ons veel lol. Ook ik ben meestal de klos met aanwijzingen geven en daar wordt natuurlijk ook door de omstanders om gelachen. We meenden Leo, de ex van een nicht, te herkennen.  We hebben hem lang niet gezien en dachten echt dat hij het was. Toen Ronald vroeg of hij Leo was, antwoordde de man dat hij dat niet was en voegde er in het Twents dialect aan toe dat dat ook maar goed was, want "Leo betekent bij ons Log En Onbenullig".  Wow, laat de echte Leo het maar niet horen. Tot 2 uur 's middags gewacht tot het droog was en er geen regen meer verwacht werd om te gaan fietsen naar de Donkere Duinen (op aanraden van een vriendin). Een prachtig rustig duingebied waar we een uitgezette wandeling van 6 km hebben gedaan. Ik heb een schriftje waarin ik speciale uitstapjes verzamel; onder andere blote voeten wandelingen. Eén daarvan is in de Helderse Vallei en dat ligt weer tegenover de Donkere Duinen. Ik verwachtte een echte wandeltocht, maar het bleek een heel kort ommetje te zijn in een avonturenpark voor kinderen. Toch heb ik een stukje op mijn blote voeten gewandeld, wat best een leuke ervaring is. Ik hoop dat de andere paden (o.a. in Gelderland) een langere wandeling oplevert. De zon scheen inmiddels uitbundig en we konden lekker buiten zitten met ons drankje en een spelletje. We hebben een hele tijd geen spelletjes gespeeld, omdat ik met name steeds slechter tegen mijn verlies kan. Dat werd er niet gezelliger op. Maar nu heb ik toevallig alle partijtjes gewonnen, dus ........ nu is het opeens wel leuk. Na dit gezellige spel, onze kaasfondue gegeten.  Tussendoor bedacht dat we morgen naar Den Oever verkassen. Gisteren was de hele camperplaats vol en nu staat er nog geen kwart.

20200618_141746_00120200618_14195520200618_142820_00120200618_14290120200618_15083920200618_15464120200618_154729

1. Viola Moerman:
    18 juni 2020
    Gewonnen!!! 🎉🎊 Welk spelletje hebben jullie gespeeld?

Jij maakt ook prachtige foto’s!
  2. Ageeth:
    18 juni 2020
    Lijkt me leuk om in Den Oever te staan .Sta je vlak aan het Wad ,en je schijnt er heerlijk vis te kunnen eten .
  3. Fleur:
    18 juni 2020
    Haha! Dat blote voetenpad 😄..
    klinkt verder allemaal heerlijk!
    En morgen Den Oever; doe de groetjes aan Yuri, Esther en Rozemarijn. Xxxxxxxxxxx