Zeehonden spotten

20 juni 2020 - Den Oever, Nederland

Gisteravond na een prachtige zonsondergang ons mandje opgezocht. Onze camper kan goed verduisterd worden door allerlei luiken en rolgordijnen waardoor het lekker donker wordt en wij pas om 9 uur 's ochtends onze ogen weer openden. Dat moeten we thuis ook zien te bereiken. We hebben de lichtstraat in de slaapkamer nog niet echt goed kunnen verduisteren. Afijn, na ons ontbijt hebben we met twee buurtjes (een echtpaar in een Hymer en een alleenstaande man in een Eura Mobil) koffie gedronken en het leven doorgenomen. Het echtpaar uit Terneuzen campert al meer dan 20 jaar en de alleenstaande man heeft sinds dit jaar een oude Eura Mobil. Hij heeft deze via Marktplaats van twee jongens gekocht. Deze twee jongens hadden het oude campertje gekocht om de Formule 1 in Europa te volgen. Ze hadden de camper helemaal opgeknapt en met nieuwe onderdelen weer helemaal APK-proof gekregen. Door de Corona viel hun plannetje in duigen en hebben ze de camper doorverkocht aan onze buurman die er hartstikke blij mee is. Vanmiddag hebben we een ruim twee uur durende vaartocht met een open boot gemaakt om zeehonden te spotten. Het was schitterend weer en al gauw zagen we de zeehonden zonnen op de drooggevallen zandbanken. Iets meer in de verte konden we een groep wadlopers waarnemen.  Wat een heerlijke afwisseling was dit en bijna onwerkelijk. Bij terugkomst zaten onze buurtjes aan een wijntje en schoven we bij. Niet veel later kwam een man met microfoon om ons te vragen of wij twee 'van misdaad verdachte personen' hadden gezien. Toen onze buurtjes zeiden dat ze niemand hadden gezien zei de man dat dat bijna onmogelijk was omdat die twee verdachte personen digitaal gezien waren op deze plek. Ik dacht eerst dat het een geintje was maar de man met die microfoon bleek Sander Schaepman te zijn van de Nederlandse serie 'Hunted'. Iets verderop stond de cameraman alles op te nemen. Wie weet komen we in het najaar in beeld als het uitgezonden wordt. We hebben lekker gegeten en de dag afgesloten met een avondwandelingetje. Morgen weer een nieuwe dag met een nieuwe bestemming; waarschijnlijk Edam.

20200619_21573920200620_14032520200620_15170720200620_15063720200620_14193420200620_14422020200620_16193020200620_161934

1. Viola Moerman:
    20 juni 2020
    Heel leuk dat jullie zeehonden hebben gespot!!

En is het dan wel veilig om daar te blijven staan?! 😳
  2. Annie Beemster:
    21 juni 2020
    Wat mooi die natuur en wat een gezellige buurtjes.
  3. Hanneke:
    21 juni 2020
    Mooie foto,s ! Prachtig daar en wat een spannend verhaal !
    en dat allemaal in Nederland , haha !
    XX Han