De verwarming gaat aan

24 september 2020 - Pont-Farcy, Frankrijk

Vanmorgen veel wind en veel regen! Het was zo erg dat ik wachtte met de gele plastic stelblokken weghalen bij de wielen. Toch maar in een regencape naar buiten en op weg naar de Super-U. Toen ik bij de hoek nog wat afval weg ging brengen, zag ik dat we in onze haast de elektra kabel waren vergeten. Deze hadden we niet losgekoppeld, dus min of meer losgetrokken. De stekker zat nog in de camper en de draad lag nog op de camperplaats. Wat een geluk dat we dit op tijd zagen. Normaliter doen we altijd een rondje om de camper voordat we vertrekken. Bij de supermarkt lekker veel ingeslagen en ontbeten. We zagen veel campers op het parkeerterrein die daar hadden overnacht. Met enige weemoed Ile de Noirmoutier verlagen; we hebben een hele fijne tijd hier gehad. Onderweg regen, regen en regen. Zo ontzettend erg, dat wij en ook het andere verkeer heel langzaam ging rijden. Onderweg even in het oranje gebied geluncht in de camper en doorgereden. Na een poosje min of meer evenwijdig aan de kust gereden te hebben zijn we bij Nantes wat meer landinwaarts gegaan. Wij zijn neergestreken in een vallei op de camping Municipal des Bords de Vire in Pont Farcy (Normandië). Samen met nog één andere camper en een tent staan wij op deze prachtige camping aan het riviertje de Vire. Het bleef regenen tot de avond viel. Nu is het droog, maar 9 gr. buiten; de verwarming maar lekker aangezet. Wat een verschil in temperatuur in een paar dagen tijd. We staan in een vallei en ik verwacht ieder moment een kudde koeien met geklingel van bellen op de sappige groene weiden aan de overkant van het water, maar dat gebeurde niet. Het is rustig en ons gesprek tijdens het eten ging als volgt: 'daar zwemt een witte eend met een zwarte kop langs', 'ieuww ik zie iets heel snel door het water gaan, oh nee het is een eendje wat koppie onder zich voort beweegt' en 'ik zie nu voor de derde keer een ijsvogeltje langs vliegen'. Tja voor de rest gebeurde er niets, helemaal niets. Het is ongelooflijk rustgevend en ik verwacht weer een oorverdovende stille nacht. De komende dagen blijft het regenen en wij gaan morgen doorrijden tot Neufchatel-en-Bray.

20200924_11205120200924_12255520200924_12262020200924_17013120200924_17021920200924_17020720200924_17424220200924_17423320200924_184327

1. Gerda:
    24 september 2020
    Leuk en mooie verhalen, wij zien dat jullie nu huiswaarts keren, nog veel plezier en fijne fiets /wandel tochten, de temperatuur in Nederland 🇳🇱 is ook behoorlijk gedaald. Groetjes
  2. Marja:
    24 september 2020
    Goeie reis terug naar oranje Nederland .
  3. Annemarie Vos:
    24 september 2020
    Hier ook de kachel aan. Fijn met zo’n leuk verhaal erbij. Goeie reis!
  4. Thea:
    25 september 2020
    Beetje naar het Oosten en jullie zijn in Parijs 🗼 Ik ben ook een stukkie naar Oosten, zit in 's-Heerenberg 🌞