Brrrrr wat was het koud!!!

2 september 2020 - Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk

Wat was het koud vannacht; de komende nacht maar een deken erbij. Maar .... we werden bij het wakker worden getrakteerd op een strakblauwe  lucht. Ronald heeft een prachtig broodje gekocht wat in een bamboe-bakje werd verpakt. Van de zes zijn al drie campers vroeg vertrokken. Vandaag een grotere afstand afgelegd (275 km) omdat mooi weer wordt verwacht en wij dan ergens vanaf donderdag een paar dagen willen blijven staan. Ook hebben we besloten de péage te pakken; het kost wat maar dan heb je ook wat. Het scheelt ontelbare rotondes en twee uur rijden. Het is heel rustig op de weg en we rijden relaxed tussen het groen van weilanden, wijngaarden en loof- of naaldbomen. Na de stad Tours op de camperplaats in Sainte-Maure-de-Touraine aangekomen. Meestal zoeken we de avond tevoren de camperplek voor de dag erna en Ronald vindt altijd heel bijzondere; ook deze keer. De reviews waren uit het jaar 2019 en dan vertrouw ik het al niet meer. Bestaat de plek nog wel of is het helemaal niets. De omschrijving beloofde veel voor de prijs van € 6,-. We hebben het erop gewaagd omdat het 5 kilometer van de snelweg afligt en als we het niks zouden vinden, konden we ook zo weer verder. We kwamen om 14.00 uur als eerste aan in een warm zonnetje. We hebben een plekje tegen het bos naast de elektravoorziening genomen. Er staat een gesloten houten schuur waar we afscheurbare presentie- prijslijstjes in alle talen in een kastje vonden. Na een kwartier kwam de 2e en weer een uur later de derde camper; beiden Frans. Na de lunch hebben we de korte broek aangetrokken en zijn gaan luieren onder de luifel. De kleine witte vlinders dwarrelen rond de boomstammen, de mollige zwarte bromvliegen doen met ze mee, het ge-roekoe van de duiven klinkt vanuit de kruinen van de bomen, ondertussen vliegt hoog in de lucht een roofvogel en blauwe grote libelles zweven om ons heen. Wie wil hier niet een dagje vertoeven? Wij zijn blij verrast door deze heerlijke rustige plek. Tussen alle bedrijven door, heeft Ronald nog wat geknutseld in een luik onderin de camper. Tegen de avond waren we met zeven Franse campers en we hadden nog niemand gezien om te betalen. Na ons spelletje en het avondeten, werd om 21.00 uur op de deur geklopt en dachten we dat we ons verblijf konden afrekenen, maar het was de bakker! We konden onze bestelling voor morgen doorgeven; wow wat een luxe. Toch nog maar eens op de aanplakbiljetten op de schuur gekeken en nu zagen we dat we ook het geld in een brievenbus konden doen, als er niemand langs was geweest om te innen. Morgen gaan we naar Ile d'Oleron en daarvoor moeten we ook zo'n 250 km rijden. Deze keer geen péage, want dat was extreem duur zagen we op onze bankrekening. Dat is trouwens wel grappig geregeld; bij de tolpoorten reken je af met je bankpasje, maar je hoeft geen pincode in te vullen. Wij hebben contactvrij betalen niet geactiveerd, dus best wel gek. En meteen wordt het geld afgeschreven.

Dit was een heerlijke warme dag!! Het lijkt erop dat het niet zo koud gaat worden, want het is nu om 22.00 uur nog steeds 20gr.

20200902_08532220200902_14035920200902_14042520200902_14061120200902_18041220200902_20000220200902_20214320200902_202203

1. Marja:
    2 september 2020
    Slaap lekker en goeie reis morgen
  2. Viola Moerman:
    2 september 2020
    Hopelijk vannacht een iets warmere nacht!