Het kan niet élke dag feest zijn!

11 mei 2019 - Angoulême, Frankrijk

Een rommelige nacht: warm dus niet kunnen slapen, één mug, dekbed uit de hoes gewurmd, fleece-deken gezocht, om 2 uur in slaap gedommeld. Wel wat uitgeslapen gelukkig en ontwaakt op de meest saaie camperplek die je maar bedenken kunt. Een bakkertje gezocht in best wel een leuk stadje. Er bleken een aantal thermische baden te zijn. De stad is ook bekend van de zout winning. Het deed me wat Oostenrijks aan. Na het ontbijt vertrokken. We hadden gekozen voor de bruine wegen, maar na plusminus 50 rotondes hadden we het wel gehad met het rondslingeren en het serviesgekletter. Verder gegaan op de tolweg, maar dat stukje kost ons € 31,80. Wel erg duur! We staan nu net voor Angoulême op een camperplek aan een sportveld, een groenstrook vóór en een groenstrook met riviertje achter ons. Een ‘vrije’ camperplek vinden we veel fijner, merken we. Frankrijk is een fantastisch land voor camperaars; overal zijn er serviceplaatsen gemaakt dus je hoeft nooit ver te zoeken. We hebben vandaag wel de zon gezien, maar sporadisch. De grijze lucht overheerst en we hebben zelfs een stortbui gehad. We hebben nu ook een vest nodig, want het is aanzienlijk frisser. Net een winkel in het bijbehorende dorpje gezocht en we hebben één winkel gevonden die meteen ook bijna alles verkocht. Het was eigenlijk een banketbakkerij, maar ze had er nu ook maar van alles en nog wat in de vitrine bijgezet. Weliswaar van alles 1 à 2 stuks (melk, boter, water, wijn, frisdrank, salade, olijfolie, etc) maar je bent mooi geholpen als je erom verlegen zit. Het dorp is werkelijk uitgestorven en dicht getimmerd. Dat herinner ik me ook van de voorgaande reizen als we door Frankrijk reden. Jammer hoor. Dus ....... een rustige dag, weinig te melden of te laten zien. Toch vinden wij dit ook weer leuk; we drinken ons wijntje, we eten een kaasje en een olijfje en we zoeken de nieuwe bestemming uit voor morgen. Dat wordt in ieder geval een grote XL- Leclerc en een camperplekje vlak onder Tours (250 km rijden vanaf hier).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fleur:
    11 mei 2019
    Toch ziet het er mooi uit!