En schoon is’ie weer!

13 mei 2019 - Rouen, Frankrijk

Vanmorgen is Ronald naar de bakker gegaan, maar die was dicht. Een oudere meneer vertelde Ronald ‘het is maandag !! en dan is de bakker gesloten (op z’n Frans dan). Hierbij schudde hij zijn hoofd en kruiste zijn armen voor zijn borst. Maar er werd brood verkocht bij de epicerie, zei hij. Laat die winkel nou achter onze camper zijn. De baguettes zaten nog in de oven, maar zouden na 2 minuten klaar zijn, aldus de winkelierster. Intussen kwam de oudere meneer binnen om te kijken of Ronald het gevonden had en knoopte een praatje aan. Bij het overhandigen van de heerlijk geurende warme stokbroden, gaf ze nog wel even aan dat ze pas na 15 minuten aangesneden mochten worden. Haha! Dit ging zeker niet gebeuren; warm stokbrood met boter en honing of marmelade met een vers bakkie koffie erbij. Jammer dat we dit prachtige plekje gingen verlaten. We komen zeker nog eens terug. Toen we verder weg reden kwamen we onder een hoge Romeinse brug en niet veel later passeerden we ook hier grotwoningen! Het is een prachtige dag; blauwe hemel met een iets fris briesje, maar toch al warmer dan gisteren. Onderweg zagen we dat het 23 gr. is. Halverwege onze tocht gestopt bij een super E.Leclerc, waar we glazen borden hebben gekocht. We hebben ooit een glazen servies van E.Leclerc van een buurvrouw in Amsterdam gekregen. Later hebben we dat tijdens een reis door Frankrijk aangevuld met schalen. Nu dachten we misschien hetzelfde model nog te kunnen scoren, maar helaas. Oh, wat zijn dit toch heerlijke winkels. Ik kan hier uren rond dwalen. Heel vroeger kochten we hier altijd de herfstcollectie voor Viola en Fleur en daardoor hadden ze altijd heel aparte kleding. Diesel getankt en we hebben gebruik gemaakt van de wasstraat naast de pomp. Voor €10,- hebben we munten gekocht, waarmee we ruimschoots zeepwater en schoon water konden spuiten. Ik begon met een slang waar een handvat aan zat en dacht dat het al ‘hoge druk’ was, maar toen ik het handvat dicht kneep kreeg ik een soort terugklap van heb ik jou daar. Pas toen werd de druk hoog en kon ik die slang amper hanteren. We hebben om en om gewassen en waren beiden zeiknat, maar we hadden er lol in. En ...... de camper was weer heerlijk schoon en kan over een paar dagen zo de stalling in. Na de lunch verder gereden over de D-wegen (rotonde na rotonde) langs bloemenvelden paars en geel en ontzettend veel groen. In de middag kwamen we aan bij onze camperplek aan de Seine in Pont-de-Arche onder Rouen. We staan samen met een Engelse camper naast een camping. Wat weer een grappig stadje met een wonderlijk mooie kerk en overal vakwerk huizen. Zou zo in Duitsland hebben kunnen staan. In de zon een wit biertje en dat voelt zo luxe! Nog wat foto’s genomen van de Seine. Toen de zwaan met spoed mijn kant opkwam, ben ik maar wat verderop gaan staan. En dat was maar goed ook, want even later kwam een hond te dicht bij de zwaan en hij begon me toch te blazen en met zijn vleugels wijd te wapperen. Heel imponerend. Bij de camper ons laatste wasje gedaan en de volgende stop uitgezocht; dat wordt vlakbij Lille.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fleur:
    13 mei 2019
    Ontzettend mooie fotos zeg!!
  2. Viola Moerman:
    13 mei 2019
    Ja, heel mooi, zeker die foto met die lichtinval door die koepel!
  3. Marja:
    13 mei 2019
    Ziet er allemaal heel leuk uit ,het schiet nu wel op het einde is in zicht .goeie reis en veel mooie foto s .
  4. Theo en Käthi:
    14 mei 2019
    prachtige foto's !!! en weer een leuk verhaal !!!