Een dag met een staartje

31 augustus 2020 - Grandvilliers, Frankrijk

Vanmorgen in Temse werden we niet wakker door de wekker maar van druk gepraat vlak voor onze camper. Ik ben maar eens poolshoogte gaan nemen. Bleek dat een elektrische vouwfiets bij de camper vlak naast ons de afgelopen nacht gestolen te zijn! Oei dat is nogal gewaagd zo in het oog van de gendarmerie. Onze fietsen zitten gelukkig nog op het rek achter op de camper. Na het ontbijt een rondje Temse bij dag gemaakt en dat was nog even mooi als gisteravond. Vertrokken naar Ikea in Gent omdat we graag een schoenen opbergzak voor in de kast wilden hebben. Daar aangekomen, stond er een immens stilstaande rij. Na de koffie bleek de rij inmiddels veranderd te zijn in een door lopende rij en wij sloten gemaskerd en wel aan. Binnen 10 minuten waren we weer buiten mét een schoenen organizer die we meteen hebben ingeruimd. Dan op weg naar een gratis camperplaats in Amiens die er op het plaatje leuk uit zag en ook echt mooi gelegen was aan de rand van een park. We stonden alleen en al snel verscheen een groep Turkse jongens met een auto waar keiharde Turkse muziek uit kwam. De meegenomen kratjes bier gingen er in een rap tempo doorheen en wat wij maar al te goed kennen uit onze Turkse tijd, begon het dansen onder luid handen geklap. De lege glazen bierflesjes vlogen in de rondte en soms leek de vrolijkheid om te slaan. Afijn, wij hebben gegeten en onze biezen gepakt. Om Amiens uit te komen, bleek nog een heel karwei. Het is een drukke stad met veel uitgaand publiek (ook op maandagavond bleek). We besloten meteen voortaan niet meer naar een stad te gaan zeker niet om een camperplaats te zoeken en ook niet om te bezoeken. We gaan richting Quiberon en in die richting hebben we de volgende camperplek gevonden. We reden een uur door de schemer over een volledig verlaten binnenweg richting Rouen door een prachtige natuur voor zover wij het konden zien in het licht van de volle maan. In het dorpje Grandvilliers hebben we achter een terrein waar grote kermis caravans staan, een kleine camperplaats gevonden waar we weer alleen staan. We kunnen het niet goed zien, maar het lijkt of naast ons op een veldje ook een soort camping is. Dat zien we morgen wel bij dag. Nu even bijkomen en dan lekker slapen.

20200831_09304620200831_10503320200831_10524820200831_10543720200831_14054220200831_18065520200831_18181720200831_21051720200831_214349

1. E. J. Beemster:
    31 augustus 2020
    Mooie foto's
  2. Fleur:
    1 september 2020
    Gelukkig toch nog de opbergers gevonden! En goed dat jullie zijn door gereden naar een ander plekje. Xxxxxxx
  3. Rieke en Jan:
    1 september 2020
    Wij vinden het weer een genot om jullie reis perikelen op de voet te volgen .
    En weer mooie foto’s 👍veel plezier 👋👋👋
  4. Viola Moerman:
    1 september 2020
    En zoals wij kennen klinkt de Turkse muziek weer lekker eentonig... 😂🙉