We trekken de stoute schoenen aan

30 augustus 2020 - Temse, België

Lieve volgers, daar ben ik weer.

We hebben niet stil gezeten:

Op 8 augustus zijn Fleur, Alex, Bob en Annabel in ons huis in Heemstede getrokken en blijven zolang er in hun nieuwe huis nog geklust moet worden (van wie hebben ze dat toch???).

Donderdag 6 en vrijdag 7 augustus zijn wij met de camper naar Kinderparadijs Koggenland in Hensbroek geweest. Samen met Julia, Bob en Annabel hebben we superdagen beleefd. Het was práchtig zonnig en warm weer op de mooiste plek van het speelveld. Het was net als verleden jaar een groot succes en we zijn van plan om dit jaarlijks te organiseren zolang de kleinkinderen het leuk vinden.

20200807_170929

Van zaterdag 8 augustus tot vandaag de 30ste hebben we op ons oude vertrouwde plekje op Vijfhuizen gestaan en hebben tijdens deze drie weken alle types weer gehad: vreselijk warm en zonnig, noodweer met onweer, stormkracht 8 en enorme hoosbuien. Het was al met al heel apart en gelukkig voor de eigenaar, veel drukker geworden. Toen wij er in maart 2018 voor het eerst kwamen om daar uiteindelijk voor bijna 7 maanden te blijven, was het nog een redelijk nieuw camperpark en werd alles nog op poten gezet. Als er destijds 15 campers stonden, dan was het echt druk. Nu hebben de camperaars deze stek wel gevonden, vooral de eigenaren van de hele grote exemplaren. Er stond onder andere een omgebouwde oude stadsbus, een soort groene leger-truck, een knalpaarse grote distributie bus en een enorme vrachtauto. Verder wonen er camperaars  wel of niet bewust zonder huis en we kwamen reizigers tegen die besloten hebben om alles te verkopen om te gaan reizen. Al met al bezorgt deze sfeer ons een soort 'vrij-plaats' achtig gevoel. Behalve de 'bewoners' zijn er ook nogal wat werkers die door de week blijven staan en in het weekend naar huis gaan. Buiten deze vrije vogels is het een komen en gaan van de 'gewone' reizigers. Wij voelen ons best thuis tussen dit stelletje 'ongeregeld'. Toch werd het tijd om weer op reis te gaan.

We hebben de stoute schoenen aan getrokken en zijn op pad richting de Vendée.  Deze streek aan de westkust van Frankrijk is geel gekleurd en mocht het oranje of rood worden, dan kunnen we snel terug zijn. Eerst vandaag naar Wormerveer om de verjaardag van Maarten te vieren waarna we in de vroege middag richting Antwerpen zijn gereden. Zo rond 5 uur vanmiddag zijn we op een camperplaats in het plaatsje Temse vlakbij Sint-Niklaas terecht gekomen. De gemeente heeft achter het politiebureau aan de rand van een klein parkeerterrein tegen een bomenrij aan, een camperparking in terrasvorm gemaakt en met veel stijl ingericht. Twee rijen van 10 campers kunnen tegen een grasstrook staan waarbij één rij dus hoger ligt dan de andere rij. In de grasstrook staan picknicktafels overdekt met leibomen die tevens als parasol dienen. Elke camper heeft elektra en kan voldoende water tanken en dat voor € 8,-.  Na het avondeten ben ik wat gaan rondwandelen en werd ik verrast door het feit dat dit stadje aan de Schelde ligt. Er staan prachtige huizen, zowel nieuw als oud, maar allemaal even mooi. Ik liep langs opgeknapte industriële panden (ik denk oude fabrieken), mooie nieuwe appartementen in het rond gebouwd aan de oever van de Schelde. In de verte zag ik de lichtjes van terrassen aan het water. Er hangt een verstilde serene prettige sfeer wat bij mij als zodanig binnenkomt omdat ik in de schemer met zachte lichtjes langs de Schelde in volledige rust wandel. Een bijzonder begin van deze reis.

20200807_15000920200807_12403020200829_170958

1. Jeanne de Ruig:
    31 augustus 2020
    Ooit heb ik de kunstroute "Ponton Temse"gelopen en vond het een schilderachtig plaatsje,waar de mensen tussen de middag pannen mosselen zaten te eten.Leuk,dat jullie het weer aandurven om op pad te gaan.Fijne tijd en ik ben weer benieuwd naar alle verhalen.
  2. Annie Beemster:
    31 augustus 2020
    Fijn dat je ons op de hoogte houdt met je levendige verhalen.
  3. Ageeth:
    31 augustus 2020
    Goede reis ,en leuk om het weer mee te beleven