Wat een leventje!!

15 september 2020 - Brem-sur-Mer, Frankrijk

Vanmorgen wakker geworden met een egaal grijze lucht boven ons hoofd. Zoals jullie allen weten, houden wij beiden erg van verhuizen. Dus ook verkassen met de camper vinden we hartstikke leuk. Het is spannend om nieuwe plekken en plaatsen te verkennen. Meestal kunnen we niet wachten en ook vanmorgen vertrokken we nog vóór het ontbijt. Ook een nieuwe bakker en/of supermarkt hoort bij het geheel. Ik zei gisteren dat we ongeveer 90 kilometer noordelijk zouden reizen, maar het is 29 km (nogal een verschilletje). Rustig op de weg en pal voor Brem-sur-Mer lieten we ons verleiden door een supergrote Lidl. Daar hebben ze ten eerste heerlijk brood en ten tweede fruit te kust en te keur. De Franse Lidl heeft dus ook een uitgebreide keuze uit verse Franse kazen; allemaal even heerlijk. We trokken door het dorp en vlak voor de grens met het volgende plaatsje ligt deze fantastische camperplaats waar 25 campers op kunnen, wij waren de zesde en het zijn er uiteindelijk 14 geworden. We staan aan een smalle strook bomen waartussen twee Jeux de boules-banen liggen en waar een aantal picknicktafels staan. Er lopen een paar 'wilde' katten in de rondte die niet naar me toekomen hoe lief ik ze ook probeer te lokken. De bazin van het park kwam schoonmaken, dat wil zeggen de service voorziening waar je het toilet kan legen en water kan tappen en alles rondom tot zelfs het aanharken van de Jeux de boules-banen. Het ziet er dan ook keurigjes uit. Na het ontbijt hadden we wel wat klusjes te doen en daar was het nu mooi weer voor: Ronald de camper verzorgen en douchen en ik de was doen wat ik een erg leuk werkje vind. Een stuk ossengalzeep en flink boenen met de wasborstel en het wordt altijd super schoon. Spoelen, wringen, spoelen, wringen en aan het lijntje! Tegen een uur of drie kwam het zonnetje weer tevoorschijn en gingen we het dorp in. Nogmaals; de dorpjes in de Vendée stellen niets voor, zo-ook dit dorp. Altijd een kerk in het midden, een terrasje van een Tabac-bar, een boulanger en een coiffeur deze keer. De laagbouw huizen zijn niet bijzonder, veel is met lelijke kunststof planken betimmerd; lekker makkelijk. Toen we wat verder liepen kwamen we zowaar een Michelin restaurant tegen wat er helemaal niet uitzag als zodanig, het leek meer op een groot mooi huis. Bij de plaatselijke VVV een paar kaarten gehaald: een omgevings- landkaart en een fiets/wandel kaart. Vanaf onze camperplek starten een aantal wandelingen. Het werd zo warm dat we onder de bomen ons spelletje gingen doen. Ik heb een fles Mojito sans alcool gekocht en daar heb ik een lekkere mix van gemaakt met een flesje wat het meest lijkt op Crodino en verse munt erbij. Nog even lekker languit luieren in de laatste zonnestralen toen ik zo wegdommelde onder het geluid van messengekletter (Ronald is de beste salademaker van het heelal en hij is wel even bezig met het snijden van allerlei groenten) en 'onze' muziek uit de jaren 60/70 door het open raam vanuit de camper.  Het is nu 9 uur in de avond en het is ongelooflijk stil om ons heen met uitzondering van een heel grappig niet thuis te brengen geluid van een vogel.  Wij zijn altijd de enige camper die alle gordijnen open laten met gezellige lampjes aan, om ons heen is het pikkedonker. Einde van een heel gewone bijzondere dag. Morgen schijnt het half bewolkt te zijn en gaan we wandelen.

20200915_10375720200915_15330420200915_15361920200915_15411520200915_15470220200915_15482220200915_15522020200915_160521_00120200915_16134120200915_16321020200915_17070720200915_17502720200915_195849

1. Viola Moerman:
    15 september 2020
    Lekker bruin zijn jullie geworden!! En een heerlijke reis maken jullie samen, genieten.
  2. Ageeth:
    15 september 2020
    Heerlijke ontspannende vakantie hebben jullie ,en iedere dag weer een verrassing .
  3. Marja:
    15 september 2020
    Ziet er heerlijk rustig uit geniet er nog maar lekker van .
  4. Annemarie Vos:
    16 september 2020
    Heerlijk! Die dorpjes ja, zo schattig.