En France

3 april 2019 - Vougeot, Frankrijk

Jaha,  oui oui, we zijn in Frankrijk. Het heeft de hele dag geregend, maar nu (18.00 u) is het droog, maar 3 gr. Brrrrrr koud! We staan op een binnenparkeerplaats, op een camperplek, van het Chateau du Clos de Vougeot. Een riviertje stroomt dwars door dit schilderachtig dorpje. Helemaal uitgestorven, alles dicht, behalve dé boulanger waar wij morgenochtend onze verse baguette gaan halen. Overal zijn wijn caves en chateau’s en staan de wijnranken nog kaal te wezen. Ik denk dat het hier ontzettend leuk en mooi is als het wat verder in de lente is. De bomen staan wel volop in de roze en witte bloesem, maar dat is het dan ook.

En Käth, het manoeuvreren van de camper heb ik tot nu toe overgelaten aan Ronald en dat is nog wel even ‘een dingetje’. Het is aan mij de taak om als een soort ‘Apron Officer’ te fungeren = iemand die met glow sticks aanwijzingen aan de piloot geeft om het vliegtuig goed te parkeren (heb ik gegoogeld). We hebben afgesproken dat Ronald het raampje aan zijn kant open laat zodat hij mij kan horen en dat hij mij via zijn buitenspiegel kan zien zodat hij mijn aanwijzingen precies kan opvolgen. Nu vind ik dat ik best de goede aanwijzingen geef: ik sta te zwaaien, te wenken, armen te kruisen en met mijn handen te wijzen en zonodig mondelinge aanvullende informatie te geven. Toch ..... gaat Ronald vaak zijn eigen gangetje en wordt met enige stemverheffing mijnerzijds een aanrijding met een boom of iets dergelijks nog net voorkomen. Ik weet zeker dat andere camperaars dit met enige leedvermaak aanschouwen! Afijn, nu ik dit schrijf kan ik er ook wel om lachen, maar niet op het moment zelf hoor.

We zijn vanmorgen om half tien van de troosteloze camperplek in Luxemburg vertrokken en we zijn hier via de péage op de cruise control tegen 3 uur aangekomen. Onderweg ergens gestopt voor de lunch en voor de rest wisselen we het rijden met elkaar af. Zo’n afstand gaan we morgen ook doen; dan komen we ergens onder Orange aan. Hopelijk is het morgen beter weer en kan ik wat foto’s maken die ik dan alsnog stuur.

1. Trui Ten Kampe:
    3 april 2019
    Nou de moed zit er goed in!! Dat her het koud zou zijn voorlopig was te verwachten! Daarom vertrekken veel camperaars pas eind april 😊 maar gezellig is het altijd ook bij jullie weer!! Volhouden zo!!
  2. Fleur:
    4 april 2019
    Ik lees jullie verhalen nu pas! Bleek mij niet goed te hebben aangemeld... leuk om te volgen. Tot nu toe volgens mij een heerlijke vakantie en veel afwisseling. Xxxxxxx
  3. Theo en Käthi:
    5 april 2019
    hi,hi...ik zie het helemaal voor me.....jij als een malloot gymnastische zwaai oefeningen aan het doen zodat Ronald de camper netjes kan parkeren ....en Ronald , die denkt "wat staat ze zich nou toch uit te sloven, haha !
    Hopelijk wordt het weer wat beter!!!
    Blijven jullie nog even in Frankrijk ,of gaan jullie nu snel naar het warmere zuiden ?
    Bon voyage !!! knuffel van ons xxx