Het camper-gevoel zit er zo weer in!

2 juni 2021 - Noordwijkerhout, Nederland

Bij het inruimen van de camper begint eigenlijk de voorpret, maar tevens denk je ook 'hoe gaat het ook alweer?' Het voelt ook best weer spannend; gelukkig is het geen routine! Afgelopen maandagochtend hebben we onze sportkleding aangetrokken en hebben we met z'n tweetjes vóór de camper youtube-sportfilmpjes gevolgd; harstikke leuk. De rest van de dag gevuld met een fietstocht langs het IJsselmeer naar Enkhuizen waar we natuurlijk een lekker visje hebben gegeten. Gisteren zijn we naar Hoorn gefietst om rond te slenteren en een terrasje te pakken en 's avonds hebben we vrienden in Zwaag bezocht. Vanmorgen onze camper-buren uitgebreid gesproken; toen ik hen vertelde dat we richting Heemstede zouden rijden omdat Ronald morgen zijn tweede vaccin krijgt, antwoordden ze dat zij beiden, nadat zij het uitgebreid hadden onderzocht, hadden besloten geen vaccin te nemen omdat het té experimenteel zou zijn. Ik heb niet gevraagd wát ze dan onderzocht hadden; maar goed iedereen is vrij om te denken wat men wil. Het betreft een stel van ieder 54 jaar jong en zij reizen met hun nieuwe camper sinds augustus door Europa zonder daar een enkel probleem mee te hebben qua corona. Nu zijn ze even in Nederland om hun huis in Zaandam te verkopen en daarna gaan ze een jaar door Amerika trekken. Ze laten hun eigen camper hiervoor verschepen. Toen ik vroeg of ze nog een werkzaam leven hebben, was het antwoord 'ja, maar nu even niet'. Het  klonk bijzonder, maar ik realiseer mij wel dat ik ook 55 was toen we beiden stopten met werken. Haha; de tijd gaat snel. Vanmiddag zijn we uit Wijdenes vertrokken nadat we nog snel 3 flessen heerlijke perensap hadden ingeslagen. Het is práchtig zonnig en warm weer en we reden richting de kust met als bestemming Noordwijkerhout. De eerste plek waar uitsluitend campers kunnen staan, was al vol en op de tweede iets verderop kunnen we twee nachten blijven staan. Op de relaxte 'Buitenplaats de Strandwal' waar 15 campers kunnen staan, werden we ontvangen door een drietal oudere hippies. Na de rommelige receptie met een grote houten tafel buiten begon de langgerekte rij camperplaatsen waarvan de eerste twee in gebruik zijn genomen door tiny houses. In Noordwijkerhout zijn veel paardenmaneges en rondom horen we regelmatig gehinnik. Vanmiddag zijn we door het heerlijk geurende duingebied naar de zee-opgang 'Duindamseslag' gefietst. Je kan deze opgang niet per auto bereiken, je moet dan echt wel een stuk lopen voor  je bij zee bent. Er stonden dan ook uitsluitend fietsen bij de opgang en daardoor is het redelijk rustig op het strand. Na even op het strand gekeken te hebben, zijn we naar het centrum gefietst wat echt heel leuk is met volle terrassen rond het witte kerkje. Wij besloten boodschapjes te doen en verder bij de camper te blijven. Op wat gekwaak van de kikkers na, is het doodstil om ons heen.

20210602_13515720210602_151355

1. Fleur:
    3 juni 2021
    Mooie foto's en heerlijk relaxed verhaal! Het strand ziet er heerlijk uit en de tiny houses heel schattig.
  2. Viola Moerman:
    3 juni 2021
    Prachtige foto’s! Succes met de vaccinatie 💪🏻
  3. Gerda:
    5 juni 2021
    Hai Ineke wat jammer van het weer nu tijd om een boek te pakken.