Team FlowerPower; 'here we go'!

30 mei 2021 - Wijdenes, Nederland

EINDELIJK; we kunnen op stap! Behalve het slechte weer in de maand mei, waren er ook steeds andere zaken die ons belemmerden om te gaan. Eerst de APK en die viel behoorlijk in de prijs én de camper kwam terug met een vastgeplakt raam aan de bestuurderskant. De garagehouder wist van niks, maar het raam reageerde niet meer op het elektrische mechanisme, terwijl dat wel zo was toen we de camper brachten. Een andere garage heeft het mechanisme zo weten te repareren dat het raam tot halverwege open kan en dat is wat ons betreft prima. Daarna ging de versnelling van mijn elektrische fiets haperen.  De fietsenmaker deelde mee dat het wiel verroest was, wat mijns inziens best wel gek is bij een fiets van net één jaar oud. Het nieuwe wiel kwam niet want er zijn leveringsproblemen door het vastgelopen containerschip in het Suezkaneel en door de Corona. Na drie weken wachten, is het probleem voorlopig opgelost omdat de kettingkast wat lager geplaatst is .....  (?) Ik heb verder niks gevraagd want ik ben al lang al blij. Het nieuwe wiel moet t.z.t. nog wel een keer geplaatst worden, maar voor nu kan het er mee door. Tussendoor ging Ronald naar de dokter voor een allergie-onderzoek (is met zalf en crème opgelost) en een 'verdacht' plekje op zijn arm wat uiteindelijk weggehaald is. Ik ging naar het ziekenhuis voor een maagonderzoek wat geresulteerd heeft in medicatie tegen een slokdarmontsteking. Tussendoor kon Ronald zijn vaccin in Haarlem halen en ik in Koog aan de Zaan. Afgelopen vrijdag hebben we de camper opgehaald uit de stalling en zijn we begonnen met inruimen en nieuwe bloemen achter op de camper plakken (zoek de verschillen). We zijn van plan om voor langere tijd te gaan reizen en dat houdt in dat we de vriezer en de koelkast leeg gehaald hebben en dat we voor elk weertype kleding uitgezocht hebben (ik wat meer dan Ronald). Om de hoeveelheid te beperken had ik bedacht om mij op een paar kleuren te richten, maar al gauw liet ik dat plan los. Ik kan geen keuzes maken en ik vind het veel te leuk om juist lekker fleurige kleding te dragen. Afijn, ik heb de aan mij toebedeelde kastjes vol weten te proppen. Vanmiddag vertrokken met de minicamping 'De kampeertuin' in Wijdenes als bestemming. We hebben daar een plekje midden in de perenboomgaard gereserveerd om even een paar dagen te acclimatiseren en om tevens een bezoekje te brengen aan Marja in Midwoud. Dat kwam haar vanmiddag goed uit omdat de verjaardag van zoon Arjan bij haar in de tuin gevierd werd. Reuze gezellig om elkaar weer gezien en gesproken te hebben. Na de heerlijke soep en de lekkere hapjes weer met de fiets door verschillende dorpjes in het Drechterland terug naar Wijdenes. Helaas had Ronald zijn rugzak vergeten mét daarin de campersleutel, maar gelukkig bracht Michel deze met de auto achterna. En zo zitten we nu in alle rust na te genieten van deze mooie eerste  dag van onze zomerreis 2021.

20210527_21025520210528_18153920210528_17555320210530_12533620210530_210041

2. Viola Moerman:
    Mooi geworden de camper! ☀️🌸🌼🌷🌹☀️
  3. Paula:
    31 mei 2021
    Heftige maanden....nu lekker weg! Geniet van het mooie weer!
  4. Marja:
    31 mei 2021
    Veel plezier met de reis door het mooie land ,was gisteren reuze gezellig .tot snel .
  5. Ageeth:
    1 juni 2021
    Goede reis en veel plezier!,aan het weer kan het niet liggen tot nu toe ,in ieder geval een goed begin.
  6. Anneke Klinkenberg:
    2 juni 2021
    Zijn jullie op wereldreis in Nederland?......héél veel plezier.
    Het weer is in ieder geval prachtig.
    🤗
  7. Maarten:
    2 juni 2021
    Nou voorlopig zijn de weergoden met jullie!! Lekker van genieten de komende maanden!!🌞😎
  8. Gerda:
    2 juni 2021
    Hai Ineke en Ronald,leuk je verhalen weer lezen, maakt er een mooie reis van ,we horen het graag.
  9. Thea:
    2 juni 2021
    Zo tof dat jullie weer op pad kunnen!
    Heb de verschillen, denk ik, gevonden 😉
  10. Ans.:
    6 juni 2021
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven