Over de grens

2 april 2019 - Dudelange, Luxemburg

Gisteren ons laatste familie/vrienden bezoekje gedaan; we zijn bij Jaap en Annie in Hilvarenbeek geweest. Na de lunch zijn we naar Venlo gereden om op een NCC te gaan staan. Dat is eigenlijk een caravan-club, maar campers zijn ook welkom. Het was geweldig mooi weer; meteen in korte broek en hempie de was gedaan. Deze was binnen een uur droog. Na onze werkzaamheden zoals wc legen, water vullen, de was doen en zelf douchen, zijn we in de zon gaan luieren. Vanmorgen op zoek gegaan naar een dop voor de benzinetank; we zijn de dop vergeten bij het laatste tankstation in Zutphen. Bij de Fiat-dealer hadden ze er geen. Nu hebben we de dop van de watertank op de benzinetank gedaan en de watertank hebben we met ducktape afgeplakt. Daarna naar het Limburgs Museum in Venlo om de ‘50 jaar Thielen’ expositie te bewonderen. Wij hadden Evert van Thielen bij de TV-show van Yvo Niehe gezien en waren zo onder de indruk dat we ter plekke besloten om zijn werk in het echt te willen zien. Hij maakt veelluiken (soms 8 stuks) met realistische beelden; zo mooi, gedetailleerd en indrukwekkend. Sommige schilderijen maakt hij zo alsof het beeld beweegt. Kijk maar op een bijgaande foto! Om het uur worden de luiken omgeslagen en ontstaat een totaal nieuw schilderij. Kortom wij waren superblij dat we dit gepland hadden. Bij de bakker brood en een stuk Limburgse vlaai gekocht en doorgegaan. Het valt ons op dat de prijzen niet in verhouding staan met die in de randstad en dan bedoel ik de huizenprijzen, een terrasje pakken en ook de levensmiddelen zoals dat brood en gebak. Het is allemaal vele malen goedkoper.In de middag zijn we de grens van België over gegaan en ben ik gaan rijden. Ik had dat eigenlijk nog niet gedaan omdat we verleden jaar hadden afgereden in een schakel vrachtauto en wij hebben een automaat en daar wilde ik niet aan wennen. Het heeft niet mogen baten, want ik ben toch gezakt. Het is natuurlijk heerlijk ontspannen rijden en aan de grootte ben ik wel gewend (denk hierbij aan de vele malen verhuisbusjes besturen). Toch heb ik na ruim een uur het stuur weer aan Ronald overgelaten en dat komt omdat ik ‘s middags sneller moe/slaperig ben. Morgenochtend begin ik met rijden; dat is beter. Laat in de middag aangekomen in Luxemburg waar we eerst lekker goedkoop getankt hebben en daarna de camperplek in Dudelange hebben opgezocht. Het is al hartstikke druk met die campers; we hadden de 7de plek van de acht. Later kwam een negende camper die zich er nog tussen wist te wurmen. We hebben vanmiddag wat regen gehad onderweg, maar nu is het droog en niet echt koud. Morgen Frankrijk in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ewoud:
    Toppie
  2. Thea:
    2 april 2019
    Jullie leven al in een andere wereld en dat terwijl jullie net weg zijn 😄.
    Ja, Evert! Ik ga 19 april. Zo indrukwekkend. Vooral het driedimensionale in zijn schilderijen. Daaaag 👋
  3. Theo en Käthi:
    2 april 2019
    super !! heerlijke vrijheid .... en prachtig weer !!! geniet ze !!!!!!!!