Heuvel op, heuvel af

7 september 2020 - Saintes, Frankrijk

Voor de tweede maal ontving ik een herinneringsmail no-reply-bankzaken van de Aegon. Vanwege vernieuwde wet- en regelgeving vragen zij om mij opnieuw te indentificeren. Het eerste mailtje vertrouwde ik niet, dus ik heb niet gereageerd. Naar aanleiding van deze tweede herinnering, heb ik 'mijn Aegon' geopend om te kijken of de bank hier melding van maakt. En dat was ook zo, dus ik ben begonnen om de aanwijzingen op te volgen. Via een speciaal hiervoor ontworpen app volg ik stap voor stap de aanwijzingen. Op een gegeven moment moest ik mijn paspoort scannen door de achterkant van mijn telefoon op het paspoort te leggen. Dit geloof je toch niet!! Ik had echt het idee dat we in de maling werden genomen. En warempel mijn hele paspoort was gescand. Daarna kreeg ik de opdracht om mijn gezicht in het voorafgedrukte ovaal te laten zien. Omdat we nog steeds met mijn paspoort bezig waren, heb ik mijn pasfoto van mijn paspoort op het ovaal gericht op allerlei mogelijke manieren. Steeds kreeg ik een foutmelding. Toen ik voor de grap zei dat ik mijn echte gezicht voor het ovaal zou houden, kregen we nota bene een goedmelding en werd aangegeven dat mijn gezicht overeenkomt met het paspoort. We hebben zo gelachen tijdens deze procedure omdat het geheel zo ongeloofwaardig overkomt. En nu maar hopen dat we niet gehackt zijn.

Vanmorgen onder twee dekens wakker geworden; het is 's nachts fris met zo'n 14 gr. Na het ontbijt een nachtje bijgeboekt omdat we van plan waren om deze dag te fietsen. Het is 24 gr met 'watjes' in een blauwe lucht; prachtig fietsweer. Ronald had op zijn fiets-TomTom een verrassingsroute uit laten zoeken. Na 20 minuten op toer, werden we geblokkeerd door een opbreking en weg was onze route. Dan maar een terrasje pakken en een nieuwe route op de kaart uitstippelen. De rivier La Charente is nogal aanwezig in deze stad en je ontkomt er niet aan om deze meerdere keren over te steken. Langs de grote D-wegen is het ronduit gevaarlijk en we waren blij dat we die achter ons konden laten. Via gele weggetjes de natuur in; heuvel op heuvel af. Door landelijke dorpjes en langs eindeloze velden met zonnebloemen en wijngaarden. Op de kaart lijkt het niks, maar we hebben 5 uur gefietst. Op de terugweg bij een Leclerc de boodschapjes ingeslagen. We hadden inmiddels zo'n trek dat we alleen maar lekkere dingen hebben ingeslagen. We zijn nu verslaafd aan het dobbelspel Yahtzee en dat komt goed uit want nu win ik ook eens regelmatig. Na ons spelletje, het eten koken voor de avond. We houden de Franse tijd aan; meestal tegen 8 uur. Dan lekker douchen en nog wat lezen. Morgen blijven we nog een dag hier want dan hebben we wandelen op het program staan. En er is nog warmer weer voorspeld, waarschijnlijk 27 gr. Ik ben benieuwd of het zwembad dan open gaat; die is tot nu toe met plastic afgedekt geweest. Morgen is de Tour de France en daarom gaan wij overmorgen weer verder op pad. Ook op onze camping wordt het nu wat drukker; wij denken dat iedereen nog een poging doet om wat van de Tour te zien.

20200907_11150820200907_11151720200907_11161220200907_11322620200907_13493320200907_13570420200907_14173720200907_14183120200907_17320620200907_183127_001

1. E. J. Beemster:
    Mooie foto's ga zo door
  2. Fleur:
    7 september 2020
    Wat een grap Aegon-internet-avontuur 😄. En fijn dat jullie zo een lekkere plek hebben gevonden. Xxxxxx
  3. Rieke en Jan:
    7 september 2020
    Wij zijn wel blij met jullie reis blog en alle avonturen erom heen ga zo door 👍wij genieten .
  4. Viola Moerman:
    8 september 2020
    Wat een technologie hè?’ 😂🤓 Ik zie jullie al zitten!! Mooi al die natuur, volgende keer niet vergeten wat te eten en te drinken meenemen 💪🏻
  5. Kees de Jong:
    8 september 2020
    Het ziet er prachtig uit daar. Hoe smaakt de cognac?
  6. Ineke:
    8 september 2020
    Aha; toujours pas d'alcool !!!!!
  7. Evelien:
    8 september 2020
    Hey Ineke en Ronald, hartstikke leuk om jullie reiservaringen te lezen en ook de foto’s zijn prachtig en ook wel herkenbaar, hebben we ook zo ervaren. Heb vandaag de tour gevolgd omdat jullie reisbestemming richting La Rochelle, Ile Oleron en Il de Re was, i.v.m. de Tour. We hebben namelijk een paar jaar geleden ook een trip met de camper daarheen gemaakt.
    Tot zover, veel reisplezier, zijn inmiddels ook al een paar maanden met de camper op pad, blijven i.v.m.
    Corona wel v.n.m. in Noord en Oost Nederland, groetjes uit De Wijk, Evelien en Willem.
  8. Jeanne de Ruig:
    9 september 2020
    In de Volkskrant staat ieder dag een recept van Onno Klyn uit de streek waar de Tour langs komt.Voor Ile Oleron was dat mosselen met cognac en slagroom.Hadden jullie best kunnen eten,de alcohol verdampt toch.
  9. Ineke:
    9 september 2020
    Wat leuk!! Dat wisten we niet. Is er ook een recept voor Ile de Ré?