Op de boerderie

7 april 2019 - Gerona, Spanje

We zijn toch niet naar Barcelona gegaan. Nadat we gas getankt hadden, zijn we het land inwaarts gegaan. We hebben in Nederland het boek ‘España discovery’ aangeschaft waarin meer dan 250 locaties voor camper overnachtingen worden aangeboden. Dit netwerk bestaat uit wijngaarden en boerderijen buiten de gebaande paden. Wij hebben vandaag dus gekozen voor het boeren bedrijf ‘Granja Mas Bes’ in Salitja, een gehucht onder Gerona. Ronald voelt zich niet echt lekker; vandaag ook een ontstoken oog erbij. Tijd om rust te nemen. Netaan ruim een jaar geleden woonden we nog in Amsterdam. Als je dan bedenkt wat er daarna allemaal gebeurd is, dan word je wel moe of je wil of niet. Jullie genoten van de eerste echte zomerse dag in Nederland en wij zaten precies op een scheidslijn. Vanmorgen nog volop zon en rond een uur of drie hadden we links zon en rechts pikdonkere lucht met de lichtflitsen van onweer. Om ons heen zijn in de verte de uitlopers van de Pyreneeën te zien en daar bleef het onweer ook een beetje hangen; wij kregen er zijdelings mee te maken. Na een paar uur was alles weer weggetrokken. Toen we bij de boerderij aankwamen hebben we ons gemeld in de winkel waar de producten van de boerderij en uit de regio verkocht worden. We hebben de heerlijkste dingen aangeschaft. Er was plaats voor 10 campers, maar we waren met drie. Dit terrein voor de campers is volgens ons net aangelegd: aanplant van nieuwe bomen, water en elektra punten en een grijs-water put. De boer heeft flink geëxploiteerd in uitbreiding van het bedrijf. Het was druk met groepen toen wij aankwamen. Er waren rondleidingen geörganiseerd door de boerderij en de stallen, de kinderen konden de koeien eten geven, er waren zaaltjes voor feesten en partijen, er was een speeltuintje en een voetbalveldje en er stonden her en der barbecues die gebruikt werden om de lunch te bereiden. Wij stonden wat buitenaf en konden alles in ogenschouw nemen. Vanaf 19 uur was iedereen vertrokken en overviel ons de totale rust. We hebben een kleine avondwandeling gemaakt langs de velden naar het pleintje met de kerk. Op zich zijn er vier wandelingen in de omgeving uitgezet, maar gezien de conditie van Ronald, gaat dat nu even niet gebeuren. Wat een prachtige omgeving en wat leuk om hier te kunnen staan. We horen de koeien, de kippen en hanen, we ruiken de geur van een boeren erf, er lopen wat katten én konijnen door het veld en overal vogeltjes. We hopen nog op veel van deze plekjes te kunnen gaan staan.

1. Trui Ten Kampe:
    7 april 2019
    Hoi Ineke, de conditie van Ronald is voor ons heel herkenbaar! Een van de zoveelste zaken die we in het verleden al vaak deelden 😊. Denk dat t wijs is een rustplaats op te zoeken en echt even te niks . Veel succes!! Boek ga ik ook aanschaffen ; goede tip.
    Tip voor jullie: verslagen van Thole en Everdien, vrienden van ons die al 40 jaar camperen in Spanje Frankrijk en Marokko. Inmiddels wereldberoemd 😉
  2. Theo en Käthi:
    7 april 2019
    hoi, jullie tweetjes....wat fijn dat jullie op tijd een relax plek hebben gevonden !
    Het is ook het afgelopen jaar alleen maar een voortdurende hectische periode geweest !!!
    Misschien is het nu tijd om even helemaal niks te hoeven...niks te doen....en alleen maar lichamelijk en geestelijk "bij te tanken" en dan is zo'n boerderij vlgs mij een prima plekkie !!!
    hopelijk knapt Ronald gauw weer op !
    liefs, Theo en Käthi