Barcelona; here we come

8 april 2019 - Barcelona, Spanje

Na heerlijk geslapen te hebben, toch besloten naar Barcelona te gaan. Onderweg bij een apotheek gestopt en oogdruppels gekocht. We dachten dat een camping ruim voor Barcelona een goede keus zou zijn, maar die was ten eerste hartstikke duur en ten tweede hartstikke groot en ten derde stond een harstikke grote groep toeristen te wachten op de pendelbus naar Barcelona. Alledrie vréselijk. In de receptie werd alle talen gesproken dus ook Nederlands. Toen ik zei dat we verder zouden kijken omdat we de prijs echt te hoog vonden, reageerde de receptionist met verbaasd opgetrokken wenkbrauwen ‘jaaaaaa??’ Dus ons verder over de boeken gebogen en opeens een goede plek gevonden tussen Mataró en Barcelona in. We hebben tot nu toe zo’n geluk met het vinden van de juiste plekjes. De spiksplinter nieuwe ‘Area Camper Barcelona Beach’ ligt aan de rand van het dorpje Cabrera de Mar achter een nieuwbouwwijk op loopafstand van de supermarkt én de trein. We hebben een ruime plek naast het gebouwtje met de douche, de toiletten en de afwasbakken. Superhandig! De trein gaat helemaal langs het strand naar het centrum van Barcelona in een half uur tijd. In de trein rapte een jongen samen met een meisje een tekst over de revolutie; dat ging er heftig en vurig aan toe. Na afloop klapten de passagiers waarna het meisje met de pet langs kwam. Wij zijn zo’n 25 jaar geleden eens met Viola en Fleur naar Barcelona geweest en we hebben daar goede herinneringen aan. Nu wordt het wat minder lopen dan destijds, maar dat mag de pret niet drukken. Het is zonnig met de aangename temperatuur van 21 gr; prima voor een stedelijk bezoekje. We hebben natuurlijk de rambla gelopen, maar daarna toch de smalle straatjes door om uiteindelijk een glaasje Cava met wat lekkere tapa’s op een pleintje te nuttigen. Het is gezellig druk met vele groepen toeristen die achter een gids aanhobbelen. Al lopend naar de trein om terug te gaan, kwamen we langs de mooie cathedraal en prachtige gebouwen. Het was genoeg geweest voor ons en na de treinrit waren we weer tegen zessen op de plaats rust. Er kunnen 40 campers op het terrein wat uit twee delen bestaat, maar het is nog lang niet vol. Er kwam net een nieuw uitziende reusachtige camper de bocht om, maar hij nam deze wat te krap. We hoorden gesnerp alsof je met je nagels over een schoolbord gaat. De baas van het terrein rende ernaar toe al ‘hohoho’ roepend. Het leed was al geschied; een paar fikse krassen licht gedeukt aan de zijkant. Er stapte een klein echtpaar uit van zeker 80 plus en bij het bekijken van de schade (ze moesten beide hun hoofd flink naar achteren buigen) lieten ze niets blijken. Best apart.

Morgenochtend gaan we redelijk vroeg weer naar Barcelona, want we willen daar ontbijten. Daarna gaan we de wijk Poblenou bezoeken.

1. Viola Moerman:
    8 april 2019
    Leuk dat jullie toch naar Barcelona zijn gegaan! Was lang geleden dat wij er met z’n allen waren.
    Lekker genieten morgen van het ontbijt! 😋😘