Wat is het leven toch simpel in een camper

28 maart 2019 - Vijfhuizen, Nederland

Het is donderdag 28 maart en we zijn vertrokken. We hebben gister in de namiddag de camper opgehaald bij de garage. Er moest wel het een en ander gedaan worden, maar het grootste pluspunt is de geïnstalleerde achteruitrij camera. Dat is wel prettig omdat we achterin geen ramen hebben. De camper heeft ruim 6 maanden op stalling gestaan en het was echt leuk om hem weer te zien. Thuis konden we hem voor op de stoep zetten en Ronald begon meteen met verder slopen om het gewicht tot het uiterste te tarten. Het fietsenrek en de TV satellietschotel moesten er nu aan geloven. Alles ingeladen: van Ronald één luttel strandtasje met kleding en van mij 3 redelijk volle vuilniszakken, waarbij aangetekend dat ik van twee vergelijkbare kledingstukken het gewicht schatte en de lichtste inpakte. Dat dan weer wel. Het is best lastig; we gaan een kleine week door Nederland trekken om vrienden en familie te bezoeken en dan is het afwachten wat het weer gaat doen.  Dus toch dikke sokken, een dikke trui en regen bestendige schoenen meenemen. Na Nederland staat een rondreis Spanje en Portugal op het programma en daar is het nu al best lekker warm, dus ook een badpak, zomerrokjes, hempjes en slippertjes in de vuilniszak gedaan. Vanmorgen de koelkast inhoud overgepakt in de koelkast van de camper plus de laatste dingetjes geregeld en daarna óp naar de milieustraat in Haarlem. Daar kunnen we de camper wegen en ........ de teller stond op 3540 kilo (met mij erbij gerekend wordt het 3610) en dat is echt super goed. Nu zijn we goed op gewicht. Met het B-rijbewijs mag je een camper tot 3500 kilo rijden. Bij  eventuele controle wordt altijd rekening gehouden met een marge (hopen we). Opgetogen richting onze ‘thuishaven’ in Vijfhuizen. We hebben ons oude vetrouwde plekkie weer ingenomen en nu kunnen we rustig acclimatiseren en alles installeren. En dan valt ons het volgende meteen op ‘wat is het leven toch simpel in de camper’!

1. Viola Moerman:
    28 maart 2019
    Wat goed zeg van dat gewicht van de camper!!

En doe ze de groetjes daar in Vijfhuizen 😉

Nu is jullie reis echt begonnen, veel plezier! 😘
  2. Theo en Käthi:
    28 maart 2019
    Fietsen mee ín de camper?
    en wat dat gewicht betreft: hoop doet leven....
    jullie zijn weer lekker bezig hè.....heel veel plezier...ik hoop dat jullie niet gewogen worden, ha,ha
  3. Hanneke:
    29 maart 2019
    Jullie zullen er toch met een heel ander gevoel staan nu ,daar in Vijfhuizen !
    Wat heerlijk, zo'n vooruitzicht ! Liefs
  4. Anneke Klinkenberg:
    31 maart 2019
    Dat was heel leuk om jullie voor de grote reis te zien met de camper. Het begon meteen te kriebelen bij ons. Geniet van het heerlijke vrije leven in jullie rijdende huisje. Lieve groetjes.