PORTUGAL !!!!

28 april 2019 - Olhão, Portugal

Waren we op zo’n idyllische locatie, komen er vannacht een paar auto’s naast ons staan waar de mensen in- en uitstapten en even zoveel keer de autodeuren dicht sloegen. Het Spaans klinkt sowieso vrij hard, maar helemaal als de rest stil is en als de leukigheid de overhand krijgt. Tussentijds kwam er nog een auto aanscheuren en die hield met piepende banden stil op het strand. Het geheel duurde van 2 tot 4 uur. Dit is wel een nadeel van vrij camperen. Nou ja, overdag genoeg tijd om de slaap in te halen. Vanmorgen onderweg broodjes gekocht en in het plaatsje Isla Cristina (nog in Spanje) opgegeten. Er zijn nog steeds overal ooievaarsnesten te zien die allemaal ‘bemand’ zijn. Op sommige masten zitten wel drie nesten op verschillende verdiepingen. De weg naar Isla Cristina is groen omzoomd en vlakbij het plaatsje zagen we moerasachtig gebied met jawel; we zagen wat groepjes flamingo’s staan. Het is mooi warm weer maar wel wat bewolkt. We rijden soms op vierbaans wegen en soms op een stuk snelweg, maar sinds we in de laatste provincie in Spanje rijden, is het wegdek echt enorm slecht. Vol kuilen en scheuren; de camper en wij klapperen heen en weer. We reden op een gegeven moment achter vier campers in colonne en als de camper voor ons uitweek van links naar rechts dan wisten we wat ons te wachten stond. We hebben wat rond gewandeld door het inmiddels voor ons bekende Spaanse dorpsleven. Verder gereden en vlak vóór de grens naar Portugal worden de toeristen naar de rechter kant van de weg verwezen. Samen met een andere toerist hebben we de aanwijzingen bestudeerd; we begrijpen dat de tol in Portugal vanzelf van je rekening wordt afgeschreven als je met je creditkaart inlogt en het kenteken van je auto wordt geregistreerd. Wat een goed systeem zeg. En ...... meteen over de grens wordt het wegdek beter berijdbaar. We zijn in Olhão aangeland; ook hier heb je moerasachtig gebied aan de kust. We hadden eerst een camperplek bij de Lidle, maar dat was aan een drukke weg. Wel hebben we de nodige schoonmaak kunnen doen en vers water kunnen tanken. Meteen de boodschapjes voor vandaag gedaan en een andere camperplek opgezocht. Dit is op een groot bouwterrein en we kijken tegen een viertal lage eigenlijk onbewoonbare rijtjes huisjes aan. Maar er wonen wel mensen en wel van het type zwerver die we overal tegenkomen en die om geld vragen. Oh jeeh; af en toe  horen we wat ruzie achtig geschreeuw en wat geblaf uit de huisjes komen. Ons benieuwen wat we mee gaan maken, maar misschien gewoon ook helemaal niets. Olhão is druk en gezellig. Naast die vier oude barakken kunnen we een stuk boulevard aan de haven zien. We drinken nu ons koude wijntje op een terrasje haha. Morgen gaan we naar een camperbedrijf in Loulé, net na Faro om te vragen of zij de koelkast na kunnen kijken. Duimen maar.

1. Thea:
    28 april 2019
    Leuk jullie er ineens tussen 😎
    Morgen succes!! 👍🙏🌟🕯🥂
  2. Fleur:
    29 april 2019
    Mooi weer de foto's! Hopelijk toch een goede nacht gehad naast de barakken.. ziet er inderdaad armoedig uit.
    Ik duim voor jullie dat de koelkast nog te redden is.
    Veel plezier vandaag!
  3. Rieke en Jan:
    29 april 2019
    Wat leuk dat jullie al weer in portugal zijn ,wat een trip maken jullie toch .loule daar is jan helemaal gek van een heerlijke overdekte versmarkt op zaterdag .met veel authentieke lolkale marktmensen .we blijven jullie volgen veel plezier .