🎼 Daar aan de waterkant 🎤

27 april 2019 - Punta Umbría, Spanje

Eerst dachten we gisteravond dat we steeds sirenes hoorden van de politie, maar langzaam drong tot ons door dat het van de kermis kwam. We hebben verder een rustige nacht gehad ondanks dat we midden in de stad stonden. Vanmorgen konden we de hele camper wassen in de wasstraat voor vrachtwagens. Onderweg naar de kust kwamen we ontelbare ooievaarsnesten op electriciteitsmasten tegen. Een mooie vlakke route langs olijf- en sinaasappelboomgaarden, naar Punta Umbría, een klein kustplaatsje onder de stad Huelva, vlak voor de Portugese grens. We hadden een camperplaats uitgezocht, maar deze is waarschijnlijk opgeheven, want de straat waar we in moesten was verboden in te rijden. Een meneer verwees ons naar het strand waar we mogen staan. We staan nu óp het strand aan de waterkant tegenover een soort hoogovens (zonder rook), maar rechts wordt goed gemaakt door de ‘Golfo de Cadiz’ in volle pracht. Er is aan de linkerkant een Beach Club waar een trouwfeest wordt gehouden. De dj draait steeds opzwepender muziek naar gelang de dag vordert. Het geeft een ‘Ibiza’-gevoel. De lucht is blauw, de zon schijnt en wij hebben onze stoeltjes uitgezet en luieren en kijken. Af en toe komt een zeilboot voorbij richting haven die achter de Beach Club is. Er wordt volop gevist, kinderen spelen, vaders en moeders zijn aan het zonnen. Wij hebben een kleine strandwandeling gemaakt en onze vrijmarkt bestaat vandaag uit prachtige schelpen zoeken. Ronald heeft nog een poging gedaan om de koelkast aan de praat te krijgen, maar helaas. Voor de rest hebben wij niets te klagen. Er staan in totaal twee campers en een caravan. Deze plek is toch weer heel apart!

1. Viola Moerman:
    27 april 2019
    Hele mooie foto’s!! Net of jullie helemaal alleen staan zo rustig.

Nu is het bij jullie lekker warm en hier ijskoud... regen... hagel en storm. Heerlijk voor jullie vakantie!☀️🏝🏖