Zachtjes tikt de regen op ons camperdak

21 april 2019 - Nerja, Spanje

Na een rustige nacht alleen op de parkeerplaats, vertrokken we na het ontbijt in de regen naar de kust. Op een gegeven moment waren we zo hoog in de bergen, dat we op de wolken die in de dalen lagen, konden neerkijken. Het zal ook wel met het weer te maken hebben, maar het was een leuke ervaring. We zijn op een camperplaats naast de Lidl terecht gekomen in het plaatsje Nerja. We kijken uit op de zee in de verte. De regen is tegen de middag opgehouden en konden we het toeristische plaatsje aan zee bewonderen. Toen we in het centrum aankwamen was er een processie aan de gang. Het was ontzettend druk en de menigte hoopte zich op in de smalle straten. Wij kwamen onder andere hier voor het ‘Balcón de Europa’, maar wisten niet wat we konden verwachten. De winkelstraten komen allen uit op een mooi plein waar vandaan een soort wandelpromenade op een groot overhangend balkon eindigt. Vanaf dat balkon heb je een spectaculair uitzicht over zee en op strandjes. Als de zon had geschenen zou het waarschijnlijk  prachtig zijn, maar nu was het iets teleurstellend. Het hele plaatsje hangt vol met verwijsbordjes naar het ‘Balcón’ dus onze verwachtingen waren hoog gespannen. De toeristen (veelal Spaanse) slenterden in alle rust in de rondte met her en der een zanger wat een leuke ontspannen sfeer gaf. Wij hebben een terrasje gepakt en zijn teruggekeerd naar de camper. Ronald ging aan de klus omdat het water van de gootsteen niet goed wegliep. Hij heeft het kunnen verhelpen, maar van de week moeten we een nieuw onderdeeltje zien te vinden. Ondertussen is de regen weer begonnen. Het goede nieuws is dat het niet de héle dag heeft geregend en dat de temperatuur dusdanig is, dat we in een t-shirtje buiten konden wandelen. Na het klussen hebben we het water van de camper verwarmd zodat we lekker konden douchen. Morgen gaan we bij Malaga staan zodat we én de stad kunnen bekijken én naar het strand kunnen gaan. De weersverwachting voor morgen is goed!

1. Rieke en Jan:
    21 april 2019
    Ga zo door ,wij genieten van jullie reis en prachtige foto,s en je verslag is heerlijk om te lezen .hier was het prachtig weer een super paas weekend .groetjes jan en rieke
  2. Trui en kees:
    22 april 2019
    Hallo Ineke en Ronald! Ik ben een weekje in Berlijn geweest met vriendin en genoot van het heerlijke paasweekend1 alle verhalen even gelezen; jammer dat jullie het Alhambra niet in konden! Het gaat goed zo te lezen; misschien Cordoba wel aandoen? Minstens zo mooi vonden wij het Mesquita-cathedral de Cordoba! Dat zou ik niet overslaan!!
    Heel veel succes met de oostkust straks! Dikke kus voor jullie!