Nulles; niemand stapt in en niemand stapt uit

10 april 2019 - Nulles, Spanje

Normaliter zijn we elke ochtend rond een uur of 7 wakker en uitgerekend gisteren niet. We werden om 8.30 u ‘pas’ wakker en gingen voor de ‘tweede’ ontbijt ronde. Het lijkt wel of iedereen dat doet; men stapt uit de bus zo het café in waar de heerlijkste broodjes geserveerd worden. Daarna op zoek naar de wijk Poblenou. Het was een behoorlijke wandeling, maar zo de moeite waard. Vooral de sfeer en de architectuur; een wijk in opkomst met een echte Rambla, maar dan 100x rustiger dan in het centrum. Rauwe afbraak afgewisseld met de ‘zuidas’. De hele dag droog en zon afgewisseld met wolken en bij terugkomst bleek het daar geplenst te hebben. Een superdag met in de namiddag alwéér verliezen bij een spelletje grrrrrrrr.

Vanmorgen vertrokken naar een bodega  Celler Adernats in het plaatsje Nulles uit de Discovery-gids. Een mooie rit die uiteindelijk door de wijngaarden ging. De sokken en lange broeken kunnen verwisseld worden voor slippers en een korte broek. We mogen vóór de bodega staan naast het treinstation. Tot nu toe stopt er eens in de twee uur een trein; er stapt niemand in, er stapt niemand uit, er zit überhaupt geen mens in die trein. In de namiddag ging de bodega open en hebben we wat wijn ingeslagen waarvan een 2-liter plastic fles; we zijn benieuwd. Het gebouw is sowieso prachtig; de wijnkelders zijn van de architect Cèsar Martinell. Daarna het dorp bezocht en wat gewandeld. Er is geen toerist én geen winkel te bekennen en we lopen alleen door een wonderlijk dorpje waar we ieder moment de ridders verwachten. Morgen gaan we weer naar een adres uit de gids en richting Valencia.

1. Ageeth:
    10 april 2019
    Gelukkig dat Ronald weer opgeknapt is ,leuke vehalen weer!,Valencia schijnt ook heel mooi te zijn
  2. Marja:
    10 april 2019
    Jullie maken ook wel de gekste dingen mee ik het de verhalen allemaal gelezen en hoop dat mijn broertje snel opknapt doe rustig aan dan breekt het lijntje niet .en geniet van aal mooie dingen die je tegen komt .
  3. Trui Ten Kampe:
    10 april 2019
    Fijn dat lopen weer gaat!!! Is toch ook fijn om te doen....genieten samen!!!🤗🤗🤗
  4. Fleur:
    10 april 2019
    Klinkt als een heerlijke dag! Valencia is ook leuk inderdaad. Ben ik met Jaimy geweest. Veel plezier. Xxxxx
  5. Dini&Wim:
    11 april 2019
    Lekker hoor, in je korte broek wij hebben nog een berenvel nodig, Valencia lijkt ons ook nog om naar toe te gaan.
    Veel plezier toegewenst en liefs van Dini&Wiebe