Op de eerste rang

18 april 2019 - Cabo de Gata, Spanje

Vanmorgen vertrokken na de camper weer helemaal up to date gemaakt te hebben. De route naar de kust is mooi; het landschap bestaat uit groene lage bergen aan weerszijden van de tolweg. De bergen zijn niet begroeid met bomen, maar met grote ronde pollen met gras wat wel een speciaal uiterlijk geeft. Tussen al die bergen schuilen grote en soms kleine valleien die allen beplant waren met .....?? Ik kon het niet thuis brengen, maar er waren grote groepen mensen gebukt aan het werk. Als het aardbeien waren, dan schaam ik me nu al dood, want die kan je hier voor 99 cent kopen. Verder enorme landerijen vol met plastic kassen waarvan het plastic soms in flarden gescheurd hing. Het valt me op dat we geen enkel beest in een wei zien staan. Tot nu toe in heel Spanje nog geen koe, schaap of geit in de wei gezien. Van de bakkersvrouw van de vorige Ikea-plek heeft Ronald het advies gekregen een bepaalde crème te kopen bij de apotheek. Aldus gedaan en Ronald lijkt er baat bij te hebben. Er hingen zware wolken en zoals verwacht, begon het te regenen. Na 200 km gereden te hebben, kwamen we het hoekie ovan de oost naar de zuidkust op een mixed parkeerplaats in Cabo de Gata aan. En je gelooft het of niet, maar op dat moment reed een camper weg vanaf de eerste rij parkeerplaatsen. Wij staan dus nu op de eerste rang aan de zee; alleen de boulevard zit ertussen. Tegen half vijf begon het op te klaren en nu om 19.30 uur, is het onbewolkt. Hoe bijzonder is dit; aan de zee met je camper staan in die zilte geur en het geluid van de golfslag in de oren. Wauw. Cabo de Gata is een heel klein plaatsje met alleen laagbouw. Er staat een oude toren vlak aan zee met daarnaast een hele rij vissersboten met wat werkplaatsjes die zijn opgebouwd uit oude deuren. In één van die werkhutten woont een heel stel katten die af en toe te voorschijn komen uit kieren en gaten. Er zijn wat restaurantjes aan de boulevard en een drietal op het strand. Vooral die aan de boulevard zitten stampvol eters. Wat ik zo in kan schatten zijn er uitsluitend Spanjaarden. Zowel het dorp als het strand is totaal niet ten onder gegaan aan toerisme; er is geen hoogbouw, ik heb geen hotel gezien, het is zoals het was.

1. Viola Moerman:
    18 april 2019
    Hele mooie foto’s!! Lekker authentiek Spaans kustplaatsje, leuk dat jullie hier terecht zijn gekomen. 👌
  2. Theo en Käthi:
    18 april 2019
    dit lijkt me zeker een heerlijke plek om te genieten van strand en zee-vergezichten.
    Ik las dat je hier ook heerlijk in het binnenland kan wandelen .
    We krijgen zelf ook zin om daar op ontdekking te gaan !!!!